Bear^ Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Har et underlig problem med Wiien min, som jeg ikke klarer å skjønne bæra av. Jeg har trådløs router, D-Link, satt opp mot Wiien. Jeg kommer meg ut på internett uten noen problemer når jeg skal bruke Opera eller sjekke etter system updates. Men jeg kommer meg ikke inn på shopping kanalen, og jeg har prøvd meg grønn nå i snart 1 uke. Jeg kommer til "Connecting. Pleas wait..." og der står den og tutler og går i evigheter, ingen feilmeldinger, error eller noen indikasjoner på at noe er feil, bare den connecting beskjeden. Noen som har opplevd dette før og har en liten anelse hva som kan være feil? Jeg skjønner det ikke, for internette er oppe og går, og andre kanaler som trenger internett fungerer. Skjønner ikke bæra. Endret 6. januar 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
Z Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har også D-Link (blæh!) trådløs router. Har du forsøkt å vente lenge nok på shoppingkanalen? Jeg kommer helt fint inn, men det tar sikkert nærmere 30 sekunder fra jeg trykker på den til jeg er inne. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Tja, den har nå stått i 20 minutter så jeg tror jeg venter lenge nok. I dag har jeg forsøkt i tilsammens 1 time å komme på kanalen, men kommer ikke inn. Har lasta ned spill derfra før (Zelda, NES), men nå er det plutselig stopp, og jeg skjønner ikke hva som har skjed, for jeg har ikke gjort noe. Min eneste forklaring er at Dlinken suger jetmotor, som vanlig. Lenke til kommentar
Z Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Tja, uten feilmeldinger fra Wiien er det jo ikke enkelt å feilsøke heller, særlig om vanlig smurfing fungerer. Forsåvidt, nå er det et par uker siden jeg var inne på shoppingkanalen* så jeg vet ikke om dette er et gjengs problem for flere, men jeg var sist inne med Opera i går (å se Youtube-videoer på Wiien i fullskjerm er genialt!). Men du har helt rett, D-Links hjemmeprodukter er intet mindre enn skvip, rett og slett. * Jeg får ikke gått inn og sjekket enda heller fordi datteren min har beslaglagt tv'en vår og ser på tegnefilm. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Når du er inne i instillingene for nettverk Wii, har du gått inn på den tilkoblingen du bruker og valgt at Wii skal bruke den? Ellers kan du også prøve å endre hvilken kanal routeren bruker. Prøv med kanal 1 eller noe. Dette har fungert hos en rekke for å få Wii tilkoblet nettet hos mange. Nå er det riktignok ikke direkte problemet ditt, men det er verdt et forsøk. Du kan muligens også sjekk om det hjelper å ta ut strømmen på Wii en liten stund og skru den på igjen. PS: Jeg fjernet noe unødvendig sitering. Det er ikke mye vits å sitere posten rett over. Spesielt ikke første post Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg forsøker å endre kanalen på den forbanna trådløse routeren men går 2 sek så spretter den tilbake til kanal 6 igjen. Jeg må gjøre det på et medfølgende program fordi jeg får ikke direkte tilgang til Router siden via adresse som du normalt gjør ved config av trpdløs router. Hvorfor vet jeg ikke. Wiien kommer seg på nette uten problemer, jeg kommer på Opera, får sjekka etter updates og tilkoblingen fungerer i følge Wii, men den vil ikke koble seg til på shoping kanalen av en eller annen merkelig grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå