Gå til innhold

Hygiene (vasking av hender)


Sidious

Anbefalte innlegg

Vasker bare hender når den kommer i kontakt med bæsjen. Altså viss det plutselig kommer hull på dass papiret jeg tørker meg med, slikt at det er en fin liten brun stripe på fingeren. Da synes jeg det er en fin anledning å vaske hendene. Ellers så gidder jeg ikke, bortkastet tid. Hendene blir rene når man dusjer.

7657883[/snapback]

Æsj, vasker du ikke hendene etter å ha vært på do? :sick:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verste jeg vet er å ikke få vasket hendene. Klarer som regel ikke ta i matvarer om jeg ikke har vasket meg (etter å f.eks å ha vært på do). Og jeg hadde en bekjent som aldri vasket seg på hendene etter å ha vært på toalettet. (Vel, han vasket seg ofte ikke i det hele tatt noe sted på kroppen, gikk som regel rundt i de samme klærne i 2 uker av gangen :sick: )

Lenke til kommentar
Vasker bare hender når den kommer i kontakt med bæsjen. Altså viss det plutselig kommer hull på dass papiret jeg tørker meg med, slikt at det er en fin liten brun stripe på fingeren. Da synes jeg det er en fin anledning å vaske hendene. Ellers så gidder jeg ikke, bortkastet tid. Hendene blir rene når man dusjer.

7657883[/snapback]

Æsj, vasker du ikke hendene etter å ha vært på do? :sick:

7658234[/snapback]

 

Selfølgelig gjør jeg det! (viss det lukter bais av fingrene)

 

Men fra spøk til revolver. Jeg bruker å vaske hendene etter dass besøk, men det hender at jeg hopper over det.

Lenke til kommentar

Å vaske henendene er en Vane.

 

Men når jeg skal smøre et par skiver, hender det at jeg glemmer det.

 

 

Og om du tenker deg om.. DU står på kjøkkenet, vasker hendene for så å begynne å lage en deig. Du har akkurat fått den til å slippe bollen og redskapene. Og begynner og dele den opp i et eller annet. Så får du en melding. Du ar opp mobilen fra en lomme som ca holder 30 grader( fra kroppen, noe går jo bort), på mobilen kryr det av bakterier, pga de koser seg i varmen.

Tenk på det neste gang da.!

 

Leste en repotasje om det for en stund siden.

Lenke til kommentar
Og om du tenker deg om.. DU står på kjøkkenet, vasker hendene for så å begynne å lage en deig. Du har akkurat fått den til å slippe bollen og redskapene. Og begynner og dele den opp i et eller annet. Så får du en melding. Du ar opp mobilen fra en lomme som ca holder 30 grader( fra kroppen, noe går jo bort), på mobilen kryr det av bakterier, pga de koser seg i varmen.

Tenk på det neste gang da.!

 

7658373[/snapback]

 

Vi klarer ikke å komme oss unna bakteriene på noen måte. Selv vannkranen er full av bakterier, men med tanke på at bakterier er en del av vår ytre forsvarsmekanisme, så spiller det vel ingen rolle at vi har millioner av dem under neglen akkurat nå.

Lenke til kommentar

Du griser som en liten baby.

 

Håndhygiene er oppskrytt. Det eneste overdreven håndvasking er godt for er å bryte ned immunforsvaret ditt.

7657606[/snapback]

 

Jeg har en ting og si Skarstad: Kiss my but!! :yes:

 

Smirnoff: Jeg er helt enig med deg!!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Jeg vasker meg på hendene tre-fire ganger om dagen, og jeg er aldri syk.  De siste tre årene har jeg ikke vært forkjølet eller hatt influensa en gang.  :shrug:

7658563[/snapback]

Som sagt, hvis man vasker seg mange ganger om dagen bygger ikke kroppen opp resistanse mot bakterier, så man blir mye lettere syk.

Lenke til kommentar

Som sagt, hvis man vasker seg mange ganger om dagen bygger ikke kroppen opp resistanse mot bakterier, så man blir mye lettere syk.

7658586[/snapback]

 

Og hva innebærer "mange ganger"? Jeg vasker meg ca. 3 ganger om dagen på hendene, og jeg blir nesten aldri syk.. :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg vet, men å vaske seg på hendene kvalifiserer nok ikke til det.  Hvis jeg i motsetning hadde dusjet meg fra topp til tå tre ganger om dagen, ja da så.

7658615[/snapback]

 

Da overdriver du! Ingen dusjer tre ganger om dagen... Men fordi om du vasker deg 3 ganger daglig på hendene så betyr det ikke at du blir sjuk annenhver dag. Det kommer nok heller litt an på personen....

Lenke til kommentar

Jeg tar det ikke SÅ alvorlig. Tror på at kroppen har godt av å ikke være for ren. Dusjer ikke hver dag engang! :p

 

Vasker hendene når jeg har vært på dass, men hvis jeg har et virkelig pisserush (mye å drikke og sitter med beina på bordet) er det ikke alltid jeg gidder. Tar kanskje en skyll på 1 sekund hvis det skulle være nødvendig.

 

Når jeg lager mat (noe som jeg gjør ofte) vasker jeg mye hendene. Vasker hendene - tilbereder alt som skal stekes. Kaster dette på panna / ovnen / gryta. Vasker hender, kniver og bord for så å gjør klar salat/grønt mv. setter det til side og jobber videre. Hver gang jeg bruker en stekespade mv vasker jeg den. Lite vits å la det få kontakt med rått kjøtt, så overføre til ferdigstekt ;)

 

Og til dere på toalettet. Dørhåndtak, vaskekraner og dassete er plasser bakterier ikke klarer å overleve. Så lenge det har gått et par minutter siden sist person tok på det er det dødt, så roa nervå ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg er ikke hysterisk, selv om noen kan få inntrykket. Men som allyse, så vasker jeg meg på hendene når jeg har jeg har vært på do eller gått nr.2 der . (I den verste fylla er det vel som oftest så som så, hehe).

 

Også når jeg skal håndtere mat. Jeg vasker meg jo ikke på hendene etter å ha tatt på andre mennesker eller andres ting da.

 

Avhengig av årstiden, dusjer jeg vel 2 til 4 ganger i uka. (hater å være svett og fæl om sommeren :/ ). Ellers, om jeg har det altfor travelt om morran, tar jeg en rask kattevask her og der med en klut. Det må man, kan ikke lukte armhulesvette blandet med rollon-deodorant, hehe.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Å ha tvangstanker mot å taste på tastatur eller trykke på knapper er bare sykt.

7657430[/snapback]

 

Edit: leste ikke helt hva som sto før jeg svarte. Uansett, de fleste sliter vel med en eller annen tvangstanke. Ingen grunn til å rakke ned på noen av de mer fornuftige. :whistle:

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...