Airwave Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hey. Satte sammen maksinen min igjen her nettopp etter å tatt den med hjem fra utlandet i deler. Men under oppstart av Windows XP så kuttes signalet fra skjermkortet til skjermen rett för den kommer til stadiet der eg skal logge på Windows XP. Alt funker helt fint under oppstarten, den finner all ram, hd's og dvd/cd-rw, helt til den skal switche til log in skjermen.. För signalet forsvinner kommer det 3 korte blink på skjermen, så går den litt til før 2 korte blink til kommer, og så forsvinner signalet, men det det ser ut til at hd'en jobber videre for det. Har et Gainward GeForce 4 Ti4600 skjermkort Golden Sample. Hovedkortet er et ABIT KT7A med 448 MB ram. Det eg mistenker kan være en årsak er strömforsyningen, for den er bare på 235W... Noen andre som har samme tankegang, eller andre ideer? Har vært utenlands noen år så når eg eg har ikke brukt strømforsyningen på en stund, og eg har en større strømforsyning der eg oppholdt meg. Men det kan vel oxo være andre årsaker.. Så alle forslag mottas med takk! Hvis dere trenger noe mer utfyllende informasjone om et eller annet gi en lyd her. Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Tror du har rett i at det er strømforsyningen som er for liten. Lån en kraftigere PSU av noen du kjenner, eller kjøp deg en ny på http://www.microplex.no. Tipper at du har P-4 cpu, og de krever sitt av PSU`n :smile: Lenke til kommentar
Airwave Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Har faktisk AMD cpu, 1200 MHz AMD Athlon.. Men skal prøve å få tak i en annen strømforsyning for å sjekke det her ut. Kan nevne som tilleggsopplysning at når maskinen kutter signalet fra skjermkortet til skjermen så har eg prøvd å trykke reset knappen, og da re-booter maskinen og signalet kommer igjen til skjemen, men den kutter på samme sted hver gang for det. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hmm, Athlon prosessor = 300W+ PSU anbefalt. Og Geforce 4 Ti4600 = 300W+ PSU anbefalt. Tror nok jeg hadde prøvd med en større strømforsyning ja. Skal du kjøpe ny, så vil jeg anbefale en PSU på >350W. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hei! Du har ikke tilfeldigvis byttet skjerm underveis? Om du har gått ned i skjermstørrelse vil du ikke få noe bilde ut hvis det er slik at den nye skjermen ikke støtter oppløsningen Windows er satt opp med. Torfinn Lenke til kommentar
Airwave Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Torfinn, stemmer det du, har skiftet skjerm underveis, fra 19" til 17"... kan godt være det som er problemet da ja da eg har større oppløsning på 19"'ern enn eg har brukt på 17" tidligere her hjemme. da må eg teste en annen skjem her og sette opp oppløsningen på det eg hadde den på og se ka som skjer der under oppstarten der. Lenke til kommentar
Airwave Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Startet maskinen opp i sikkerhetsmodus nå og da kom eg inn til innlogginsskjermen og kunne fortsette videre til Windows XP i sikkerhetsmodus. Så da er det skjermoppløsningen som er problemet i utganspunktet her. Burde vel klare å fikse det uten store problemer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå