Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å glemme noen du elsker..


Gjest Sorgmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit.. så bare slutt å snakke her og steng denne tråden da..

 

Er vel ikke mulig å få noe mere hjelp nå uansett..

 

Men takk til alle som har hjulpet meg da.. fint at noen forstår meg iallefall...

Lenke til kommentar

Er ikke det de fleste av oss ønsker da, når man er i en slik situasjon? Få ut problemet sitt ut i verden og vente at andre skal gjøre livet lettere for en?

 

Kompis, det er ikke galt å klage og syte over det som har skjedd og forvente hjelp fra andre. Men nå syns jeg du skal ta kontrollen tilbake og vise oss alle andre at det er kun du som styrer livet ditt og ikke eksen eller kompisene eller oss for den saks skyld.

 

Jeg mistet den aller beste jenta jeg kunne få bare pga meg selv og holdt på å gi slipp på livet, men jeg skjønte fort at man kan ikke la fortida påvirke framtida. Hvor mange av oss har vel ikke ønsket å endre fortida hvis man fikk sjansen til det?

 

Tenk på det og håper du forstår viktigheten av å gå videre.

Lenke til kommentar
Greit.. så bare slutt å snakke her og steng denne tråden da..

 

Er vel ikke mulig å få noe mere hjelp nå uansett..

 

Men takk til alle som har hjulpet meg da.. fint at noen forstår meg iallefall...

7861610[/snapback]

 

Jeg tror de fleste mener det godt og bare ønsker å hjelpe deg. Jeg kan godt stenge tråden om det er det du virkelig vil. Send meg en PM i såfall. Foreløpig lar jeg den stå åpen, og håper på at vi snart vil få gode nyheter fra deg :)

Lenke til kommentar

3 uker er alt som trengs.

 

 

Dersom du iløpet av disse 3 ukene enten møter henne, snakker med henne (tlf/msn), mimrer tilbake med bilder av henne, etc., så må du starte på nytt.

Så hvor lang tid det tar totalt, kommer an på hvor lenge man vil pine seg selv ;)

 

lykke til! Går over :)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Er ikke det de fleste av oss ønsker da, når man er i en slik situasjon? Få ut problemet sitt ut i verden og vente at andre skal gjøre livet lettere for en?

 

Kompis, det er ikke galt å klage og syte over det som har skjedd og forvente hjelp fra andre. Men nå syns jeg du skal ta kontrollen tilbake og vise oss alle andre at det er kun du som styrer livet ditt og ikke eksen eller kompisene eller oss for den saks skyld.

 

Jeg mistet den aller beste jenta jeg kunne få bare pga meg selv og holdt på å gi slipp på livet, men jeg skjønte fort at man kan ikke la fortida påvirke framtida. Hvor mange av oss har vel ikke ønsket å endre fortida hvis man fikk sjansen til det?

 

Tenk på det og håper du forstår viktigheten av å gå videre.

7862039[/snapback]

Fremtiden er alt, fortiden er kun feil som er gjort, som man skal ha kun i bakhodet.

Lenke til kommentar

Etter min mening tar det evigheter før man kan si at man egentlig er klar for et nytt forhold. Jeg gjorde det slutt for nærmere 2år siden og jeg kan kun si "first love never dies".. Man vil alltid tenke tilbake på de hyggelige stundene , det å ligge på sofaen med en du stoler helt 100% på i armkroken , nærheten..

 

Jeg ser ingenting galt i å se tilbake på slike situasjoner ,men ikke la deg gå fortapt i dem. Det er mye jeg savner fra den tiden ,men det er også flere ting som gjør at jeg husker hvorfor det ikke fungerte.

 

PS: Det hjelper ikke å begynne å rote med andre kvinnfolk før du er over xdama. Verken one night stand eller litt mer seriøse forhold.. Jeg kan si at det tok rundt 1år før jeg ærlig kan si at jeg var over xdama.. Noen mnd er langtifra nok (for min del)..

 

ahh.. the good times

Nei nå må jeg slutte å skrive slike ting, på tide å gjøre noe barskt :p

Lenke til kommentar

Gikk ut av ett nesten 2 år langt forhold for ett halvt års tid siden. Det er ikke lett å glemme den man har vært sammen med uansett om det er den som ble dumpet eller dumperen. Er ikke noe fasit om når det vil gå over, men det beste er å holde seg opptatt, finne på ting med venner osv.

Lenke til kommentar

7862039[/snapback]

 

Fremtiden er alt, fortiden er kun feil som er gjort, som man skal ha kun i bakhodet.

7862039[/snapback]

Fortiden kan ødelegge for fremtiden, så fremtiden er alltid påvirket av fortiden.

 

Jeg tror jeg har en anelse om hvordan du har det.

Kjæresten min sa akkurat det samme til meg: "Jeg vet ikke om jeg føler det samme som før"

Hun var usikker i en uke før hun endelig bestemte seg om hun fortsatt ville være sammen med meg. Den uken var den værste i mitt liv. Jeg ventet og ventet, jeg håpet på et positivt svar. Jeg fikk et positivt svar, og vi ble sammen igjen.

Hvordan foholdet ble etterpå er en annen sak. Når jeg tenker tilbake på det nå skulle jeg ha ønsket at jeg are dro min vei. Det hun gjorde mot meg den uken var ikke snilt for å si det sånn.

 

Forholdet har klart vært preget av den uken. Jeg gjorde det slutt med henne to ganger i løpet av et halvt år pga at jeg ble så lei meg over at hun skuffet meg, men jeg klarte ikke å gi slipp. Vi er sammen den dag i dag, hvordan det gikk seg til vet ikke jeg!

 

Det som er poenget er at du bør holde deg unna henne, tanken av å bli sammen med henne igjen er ikke bra. Om dere hadde blitt sammen igjen ville det ikke blitt særlig hyggelig med tanke på framtiden deres.

 

Følg hodet, ikke hjertet.

 

Og som sagt; fremtiden er alltid påvirket av fortiden.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

det e ingen fasist svar på kor lang tid dt å glemme,mendt absolutt ikke bør gjøre e å sitte hjemme å sitte å tænke på personen, heller gå ut å ha dt gøy med vennan dine og kanskje bynne å flørte med andre!

du kjenner kanskje at men dt er jo henne æ vil akkkuratt nu! men flørt og ha dt gøy med andre.. så kommer du fortere over ho ;) belive me ;)

Lenke til kommentar

Kast og slett alt som har med henne å gjøre.

Gi klar beskjed om at hun ikke skal kontakte deg.

Hold deg unna folk som omgås henne, alt for lett at det blir prat om henne da.

 

Hold kontakten med gode venner, og pass på å ha noe å gjøre.

Kjeder du deg er det lett å la tankene vandre.

 

Hadde du vært 18 ville jeg anbefalt deg å tatt deg en fest ute på byen.

Det var min beste medisin da jeg slet etter mitt andre brudd.

Min første kjærlighet varte vel som deg med et forhold på et år.

Kjenner meg utrolig mye igjen av det du skriver, eneste jeg ikke opplevde var "kompiser" som prøvde seg på xn. Oppførte meg da som deg, prøvde alt for å få henne tilbake.

 

Da mitt andre forhold røyk etter at jeg oppdaget at hun hadde vært utro, bestemte jeg meg for å være så kald som overhode mulig.

Hun ringte masser av ganger, prøvde via andre å få kontakt med meg og slikt.

Kun fordi hun ville ha kontroll på hva jeg drev med. Saken er den at det blir bare værre å snakke med en person som egenlig ikke vil ha deg.

 

I dag er jeg gift og har en nydelig kone, det kan fortsatt hende at min første kjærlighet streifer tankene mine. Tror nok aldri at man glemmer sin første kjærlighet helt.

 

Ønsker deg lykke til videre, håper du kommer over henne fortest mulig.

Hvor lengre tiden går og du ikke greier å slutte å tenke på henne, jo lengre vil det ta for tiden å lege sår.

Lenke til kommentar

Ville bare takke for alle svar.. mye bra her.. tusen takk..

 

skjønner at dette er noe jeg bare må gå gjennom..

men klarer ikke å kaste å slette alt som har med henne å gjøre.. dessuten er hun venn med alle mine venner, så det med å unngå henne blir vanskelig.. huff.. jaja.. men tusen takk for at dere tok dere tid til å skrive alt dette.. hjelper veldig å lese gjennom det..

 

Forresten så er jeg 18, men bor på landet.. så er vanskelig å komme seg til noen by.. ikke har jeg fått lappen enda heller..

 

menmen.. i kveld skal hun til kompisen min.. å jeg har ingenting å gjøre.. får finne på noe, må ha noe annet å tenke på.. takk for tips..

 

btw, har vært sammen med ei som var utro jeg og.. men rakk ikke å bli ordentlig forelsket i henne. så det var ganske lett å slå opp..

 

men som sagt, takk for hjelpen.. evig taknemlig..

Lenke til kommentar

 

Ville bare takke for alle svar.. mye bra her.. tusen takk..

 

skjønner at dette er noe jeg bare må gå gjennom..

men klarer ikke å kaste å slette alt som har med henne å gjøre.. dessuten er hun venn med alle mine venner, så det med å unngå henne blir vanskelig.. huff.. jaja.. men tusen takk for at dere tok dere tid til å skrive alt dette.. hjelper veldig å lese gjennom det..

 

Forresten så er jeg 18, men bor på landet.. så er vanskelig å komme seg til noen by.. ikke har jeg fått lappen enda heller..

 

menmen.. i kveld skal hun til kompisen min.. å jeg har ingenting å gjøre.. får finne på noe, må ha noe annet å tenke på.. takk for tips..

 

btw, har vært sammen med ei som var utro jeg og.. men rakk ikke å bli ordentlig forelsket i henne. så det var ganske lett å slå opp..

 

men som sagt, takk for hjelpen.. evig taknemlig..

7907428[/snapback]

 

Du får ha lykke til, det skal nok gå bra etterhvert :)

Lenke til kommentar

det finnes inget fasitsvar som funker på alle, derfor er det beste jeg kan gi deg min erfaring. tid. det er såå klisje, men det er sant. å slette alt som har me personen å gjøre kamuflerer bare smerten, det fjerner den ikke. og da vil den komme tilbake. kanskje du nettopp trenger å gå gjennom forholdet deres bit for bit, og erkjenne det dere hadde og hva som skjedde. for så å erkjenne at det er slutt. jeg brant bilder av eksen når vi brøt for alltid. brant de ikke helt opp, men så man så vidt kunne se bildene. det hadde veldig digg symboleffekt for meg, å se at han ble borte liksom. for han valgte ved å være en komplett drittsekk å fjerne seg fra livet mitt.

 

lykke til =)

Lenke til kommentar
det finnes inget fasitsvar som funker på alle, derfor er det beste jeg kan gi deg min erfaring. tid. det er såå klisje, men det er sant. å slette alt som har me personen å gjøre kamuflerer bare smerten, det fjerner den ikke. og da vil den komme tilbake. kanskje du nettopp trenger å gå gjennom forholdet deres bit for bit, og erkjenne det dere hadde og hva som skjedde. for så å erkjenne at det er slutt. jeg brant bilder av eksen når vi brøt for alltid. brant de ikke helt opp, men så man så vidt kunne se bildene. det hadde veldig digg symboleffekt for meg, å se at han ble borte liksom. for han valgte ved å være en komplett drittsekk å fjerne seg fra livet mitt.

 

lykke til =)

7947930[/snapback]

 

Kunne du tenkt å ta ham tilbake hvis det hadde gått ganske lang tid uten å ha kontakt med hverandre og han hadde innsett sine feil og angret?

Endret av myst84
Lenke til kommentar

Sånn som hun og kameraten din behandler deg, så hadde jeg bare glemt begge to.

Og løst opp problemet med kameraten med å grisebanke han neste gang jeg møtte han!

 

Sorry, men det virker som om X'n din er en jævla kald kjerring uten føleser!

Blir dere sammen igjen så skjer det nok igjen, fordi hun har alt for god kontroll på deg!

 

:ermm:

 

Edit: Før noen sier noe, så vet jeg at vold ikke løser noe.. Men jeg hadde følt meg mye bedre :)

Endret av -Petter-
Lenke til kommentar
det finnes inget fasitsvar som funker på alle, derfor er det beste jeg kan gi deg min erfaring. tid. det er såå klisje, men det er sant. å slette alt som har me personen å gjøre kamuflerer bare smerten, det fjerner den ikke. og da vil den komme tilbake. kanskje du nettopp trenger å gå gjennom forholdet deres bit for bit, og erkjenne det dere hadde og hva som skjedde. for så å erkjenne at det er slutt. jeg brant bilder av eksen når vi brøt for alltid. brant de ikke helt opp, men så man så vidt kunne se bildene. det hadde veldig digg symboleffekt for meg, å se at han ble borte liksom. for han valgte ved å være en komplett drittsekk å fjerne seg fra livet mitt.

 

lykke til =)

7947930[/snapback]

 

Kunne du tenkt å ta ham tilbake hvis det hadde gått ganske lang tid uten å ha kontakt med hverandre og han hadde innsett sine feil og angret?

7948112[/snapback]

 

Aldri. Vi slo opp i april 2006 og eneste gangen jeg har angra på det er under depresjonen jeg hadde i 5 mnd. nå har jeg derimot funnet han jeg vil være sammen med resten av livet, og dette vet jeg kun etter en drøy mnd.. meg og eksen var feil fra begynnelsen. unge, avhengige av hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
skjønner..av ren nysgjerrighet, hvor er du fra?

7950243[/snapback]

 

Er ifra tromsø..

 

takk for all hjelp hittil.. går bedre nå.. har funnet ut at det finnes andre personer her i verden også.. men savner henne fortsatt veldig....

 

takk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...