Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å glemme noen du elsker..


Gjest Sorgmann

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Oki, fint at dere forstår meg da :)

 

Men, en ting til.. jeg får besøk av å til av en veninne av meg av å til, og hun og x'n min er absolutt ikke gode venner, siden hun ga ga ut litt om at hun likte meg osv mens jeg enda var sammen med x'n min..

 

oog, kan det være en av grunnene til at x'n min ikke vil kjenne meg lenger? altså, fordi jeg er venn med henne? (som fortsatt har følelser for meg)

 

Spurte x'n om det gjor noe at jeg var litt sammen med henne, men hun sa at det ikke gjor noe.. men?

 

kansje derfor hun hevner seg ved å nekte å møte meg, bare vennene mine?

 

Jeg liker ikke veninnen min altså, men hun tror kansje jeg gjør det?

 

Har så mye teorier.. kan hende jeg er helt på jordet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt29

Har vært i dine sko, bare at dette var ikke med ei jente jeg elsker, men med ei jente jeg var en god venn med. Forsvant bare fra livet mitt, uten å gi noen grunn. Svarte aldri på noen meldinger eller brev. Tapet av en venn var hardt, og fremdeles 6 år senere husker jeg på henne. Det som hjalp meg var det som hjelper alle. Tiden...

Lenke til kommentar

Har noe av det samme, bare ikke så lenge siden det ble slutt. Ca 2 - 3 uker siden. Hadde da vært sammen i nesten 3 år og var egentlig ikke forberedt på det i det hele tatt og fortsatt like glad i henne da hun gjorde det slutt. Fikk aldri noen fullgod grunn av henne, men mistenker jo at hun har funne seg en ny en, selvom hun sa flere ganger at hun ikke hadde det. Jeg er i militæret, og truffe henne 3 ganger siden i sommer og hun studerer langt hjemmenifra, så vet ikke mer enn det hun forteller meg om hva som skjer der.. Vanskelig å la være å tenke på henne når man har lite å gjør, som ettermiddagene her i militæret. Tenker på lite annet, men prøver å glemme henne, men veldig rart å ikke ha dame når jeg har vært sammen med henne i 3 år. Første kjæresten min også. Hun vil forstatt at vi skal være venner, men føles litt rart foreløpig synes jeg. Bare snakket med henne 3 ganger såvidt etter det blir slutt, men har jo felles venner som jeg stort sett går med. Men som alle sier, det finnes flere der ute!

Lenke til kommentar

Glemme noen man elsker/har elsket. Gjør man noen gang det, helt? :hmm:

 

Smerten forsvinner_gradvis. Savnet minsker_gradvis. Tankene overføres på andre ting_gradvis. Du finner ut at du overlever_gradvis. En går inn i neste fase av livet_gradvis.

 

Men minnene består_alltid! Om en ikke angripes av Alzheimer. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvem har vel ikke vært gjennom dette? :)

Kjærlighetssorg og savn etter den man har mistet er ikke lett å komme over. Sleit veldig selv etter at det ble slutt på dagen etter fem år forlovelse.

Det farligste man kan gjøre er å begynne å fundere på hvem hun er sammen med, hvor hun er og hvorfor hun egentlig slo opp. Mistanker om utroskap og løgner kan kverne rundt i huet ditt til man blir sprø.

Det beste er å rett og slett være psykisk sterk nok til å si at livet går videre. Vær med kompiser og familie så mye som mulig. Gjør noe du har hatt lyst til i lenge tid. Finn på noe! Ikke sitt hjemme og la tankene kverne rundt henne og hva hun gjør. Dritt i det.

Dersom hun vil komme tilbake (hvis det er det du ønsker) så la henne komme til deg. I mens så lever du livet slik du vil. Kanskje du finner en ny dame eller ikke. Uansett så sitter du ikke å venter på at hun skal komme å ringe på døra di.

 

Når det gjelder det angående kompisen din som er hos din eks så mener jeg selv at jeg ikke hadde likt et slikt forhold i denne fasen. Selv om jeg mener man må være sterk nok til å fortsett livet uten tenke på henne hvert sekund så er det ikke dermed sagt at man skal være følelsemessig hjernedød. Det er noe som heter medfølelse og symapati og dersom dine kompiser viser hensyn til den perioden du er i nå så er det etter min mening feil å takke gud og løpe bort på døra til eks'en din for å sjekke henne opp.

 

Jeg kunne aldri tenkt meg å hatt et forhold til en eks av en kompis eller andre jenter i vennekretsen. Slikt skaper bare intriger og krangel. Noen synes sikkert det er helt topp at kompisen ligger med sin eks, men jeg hadde ikke likt det og jeg er temmelig sikker på at resten i gjengen føler det samme.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Slutt og tenk på alt det positive med henne...

 

Det er veldig lett etter at det har blitt slutt at man glemmer alt som ikke fungerte i ett forhold og bare tenker på de fine tingene siden det er de man husker best, prøv hver gang du begynner og savne henne og tenk på alt det dumme hun har gjordt med deg, kansje du innser at det var ett fint forhold men det vill ikke ha vart etc... bare ett forslag....

 

Jeg prøver og tenke sånn at hvis det blir slutt så var det aldri meningen "in the first place"..

Lenke til kommentar
Spurte x'n om det gjor noe at jeg var litt sammen med henne, men hun sa at det ikke gjor noe.. men?

 

Den har vi hørt før. "Er det noe galt med deg pus, vil du snakke om det?" -"Neida"

"Er det greit om jeg finner på noe med gutta i kveld?" -"Jada"

Neida vil egentlig ikke si at det ikke er noe galt, hun vil at du skal finne det ut selv. Og jeg trenger vel strengt talt ikke forklare "jada" Håper du skjønner driften min og beklager hvis jeg generaliserer jenter :) Bare en del erfaring med det :hmm: Men for all del ikke tenk på hva x'en din vil at du skal gjøre. Det er ditt liv.

 

Men jeg må si meg enig i det å kanskje slette henne fra msn, fjerne ting som minner om henne generelt sett. Hvis hun ikke vil ha noe med deg å gjøre i det hele tatt så er det lite du kan gjøre med det. Det svir innerst inne men man må bare innse at man må gi slipp. Prøve å glemme henne, finne på ting med andre folk. Når det gjelder tredjeparten her, hun som likte deg, gjør det klart for henne at du kanskje trenger tid til å få orden på tilværelsen. Hun vil nok forstå. Jeg vet jo ikke helt hvordan du har det nå, men jeg har fått inntrykk av at det kanskje ikke er så greit. Dette er iallefall hva jeg ville gjort ;)

 

Lykke til!

Endret av platti
Lenke til kommentar

Jo nærmere man står hverandre, dess bitrere blir vel hatet.

Jeg tror at en av grunnene til at folk stadig klynger seg til sitt hat, er at når det blir borte så vil de bli tvunget til å beskjeftige seg med smerten.

 

Er det tomt for følelser hos begge er det jo ingen grunn til å hate.

Når den ene fortsatt elsker kan det fort vendes til hat.

Endret av asoris
Lenke til kommentar

takk for alle svar :)

 

Merker at jeg begynner å komme over henne litt nå.. men vil fortsatt ha henne av hele mitt hjærte..

 

Men nå får jeg ikke slike rare følelser lengre.. hun sendte flere titals meldinger med en bekjent gutt av meg i dag, (så henne på cam) og lo å smilte.. dette ville jeg vanligvis ha reagert på, men i dag ga jeg faen :)

 

Fikk og besøk av en veninne, og da endret hun med en gang tonen på msn.. ble mye mere hissig på en måte..

 

Men takk for svar =)

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Det tok sin tid for meg å glemme eksen.. men du verden så godt det var da jeg greide å slippe taket! Helt plutselig en dag innså jeg at jeg ga egentlig faen i henne, og at jeg var klar til å gå videre. Den dag i dag sender vi noen meldinger, men de betyr ikke noe for meg lenger.

7747109[/snapback]

 

det jeg og merker at jeg begynner å klare.. å slippe taket.. å det virker ikke som hun liker det..

 

hun er "slem" og lite pratsom mot meg, som hun har vært hele tiden..

nå har jeg begynt å oppføre meg likens imot henne, og hun virker som en helt annen person da..

 

men skal, må og VIL komme over henne.. vil ut av denne smertehelvetten.. for har insett at det aldri blir noe Real Love mellom meg og henne igjenn...

Lenke til kommentar

jaja.. spurte henne i går om hva hun skulle gjøre i dag.. hun skulle feire bursdagen til broren, så hun kunne ikke finne på noe med meg..

 

Så sporte kompisen min om de skulle finne på noe i kveld, og det var helt greit..

 

så han skal til henne å se film i kveld..

 

Er ikke noe problem det da, men skjønner fortsatt ikke hvorfor hun ikke vil finne på ting sammens med meg.. menmen..

 

blir en trasig hjemme-lørdag på meg da.. jess..

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å slette ting, men det hjelper heller ikke å sitte og f. eks se på bilder av henne. Det eneste som hjelper på sånne ting er tid. Og 2-3 mnd holder ikke bestandig for alle :)

7657061[/snapback]

 

Helt sant som du sier. Det er vanskelig å glemme et år på 2 - 3 månder, for så vidt lengre tid også. Tid er vel det som trengs.

 

Jeg håper i hvert fall det går over etter hvert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...