Onkel Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Denne feilen klarer jeg ikke helt å finne ut av. PC'en min har plutselig begynt å gå gradvis saktere til den låser seg helt. Mer presist: nesten uansett hva jeg driver med, kommer det til et punkt etter ikke mange minutter etter at jeg slo på maskinen, hvor alt går mer og mer som i sirup i ca et halvt minutt, før den låser seg totalt. Når den er låst rører ikke engang musmarkøren seg, bare restart-knappen på kabinettet responderer. Noen ganger står HDD-lyset og flimrer på kabinettet, andre ganger ikke. Når jeg har hatt oppe oppgavebehandlingsvinduet mens dette skjedde, kunne jeg se at CPU-belastningen sto stabilt oppe på 100% (ledig minne ca 600 MB av 1 GB DDR). Men det rare er, i oversikten over programmer som kjører og hvor mye CPU hvert enkelt bruker, står alle i null, og "idle process" står på 99%. Dessuten, fram til dette skjer fungerer maskinen helt perfekt. Denne perioden kan vare opptil 10 minutter. Det ser ikke ut til å ha noe å si om maskinen er ny-oppstartet eller om det er etter en restart etter timevis på - derfor tror jeg ikke det er et temperaturproblem (selv om både CPU og GPU kan peake på 75 grader C). Hva kan dette være? Hardware? Software? Malware? Hva jeg har prøvd som ikke har hatt noen effekt: - Å ha oppe ulike programmer, eller ingen programmer i det hele tatt. - Å åpne WhatsRunning og avslutte absolutt alle gående prosesser som ikke er nødvendige for systemet, inkludert ulike hardwaredrivere. - Scanning med SpybotS&C, Windows Defender og AVG antivirus, alle oppdaterte. AVG finner ikke noe virus, men sier at shell.dll og kernel.dll er forandret. - Jeg har alltid hatt litt trøbbel med RAID-oppsettet (To Barracuda V SATA i RAID1). Ca annenhver gang får jeg en feilmelding under oppstart om "Incomplete RAID set" eller noe slikt. Når jeg går inn i RAID-setupen klarer den ikke finne noen konflikter eller problemer. Men etter at dette nye problemet begynte prøvde jeg å reparere oppsettet ved å la RAID-setup'et rekonstruere speilingen. Til ingen nytte. - Har ikke fått oppdatert windows etter at problemet oppstod, nettopp pga dette, men oppdateringer ble gjort så ofte som mulig før det. Hva som ble endret før dette oppsto: - En uke før: installerte et Logitech MOMO spillratt og pedaler, i tillegg til en SanDisk 5-in-1 minnekortleser, begge på USB. Dette er det eneste av ny hardware. - To minutter før: lastet ned, og prøvde å spille av, en HD-versjon av en filmtrailer i .mov-format. - Ett minutt før: avinstallerte Quicktime Alternative og installerte Quicktime 7. I løpet av den installasjonen låste den seg for første gang. Deretter skjedde låsingene oftere og oftere, men spesielt under avspilling av filmer av mange formater. Derfor prøvde jeg også å skifte codec-pakke, heller ikke til noen nytte. System: - Athlon Barton XP 3200+, 1 GB TwinMos DDR-ram (i, hva heter det, dual mode?), HK: ASUS A7N8X. - 2 x Seagate Barracuda V 80 GB i SATA RAID1 - 1 Seagate Barracuda IV i IDE. - GPU: nVidia GeForce 6800GS (ikke moddet på noen måte) Noen tanker? Endret 22. januar 2007 av Onkel Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 75 grader høres farlig mye ut, hvertfall for prosessoren. En jeg kjenner hadde en AMD prosessor i maskinen sin som ble kokvarm, og maskinen hans ble bare dårligere og dårligere virket det som. Den hang seg ikke, men ting ble treigere osv. Mulig det var mye programvarens feil, så det kan godt hende det hadde hjulpet med en formatering av disken og nyinstallering av windows. Om du ikke har noe i mot en formatering, så formater, for all del. Hvis ikke så kan det kanskje forbedre seg med en fragmentering av harddisken, evt. slette litt hvis du har brukt mer enn 90% av plassen på systemdisken. Tviler på at det løser problemet ditt da. Det at du får feilmelding på RAID oppsettet kan bety at en av harddiskene inneholder feil, jeg vet ikke jeg, men en reformatering vil sannsynligvis vise om det er harddiskene/OS'et eller resten av systemet som er feilen. I tillegg får du melding om at noen kritiske filer er forandret, noe som også vil løses ved reinstallering av windows. MEN(!) var jeg deg ville jeg gjort noe med den temperaturen. Den er skremmende høy, selv til å være AMD. Det ser ut til at mange med lit eldere AMD prosessorer får problemer, og mange av de har veldig høy varme. Jeg har en teori om at det er temperaturen som sakte tar knekken på CPU eller andre komponenter. Ta av sidedøren på kabinettet og sett gjerne en slags vifte til å blåse luft inn i kabinettet hvis du har tilgang på noen. Eventuellt kan du legge kabinettet på siden så den varme luften får stige uhindret opp. Det krever selvfølgelig en del plass, og har ikke nødvendigvis så veldig stor effekt, men det skal hjelpe litt på PSU tempen hvis den også er høy. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 En formatering skader ikke hvis det er snakk om en gammel windows installasjon. En annen og enda viktigere ting er å rengjøre pcen for hybel kaniner og andre skumle indvider.. Høy temperatur tyder på dårlig kjøling som igjen kan gjør at du får en treg eller ustabil pc. Og dårlig kjøling tyder igjen på det nevnt over, nemlig at pcen din er blitt en formeringsanstalt for hybel kaniner. Løsning = skaff deg en boks med trykkluft og sørg for at pcen er slått av og koblet fra og blås i vei Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 http://safety.live.com/site/nb-NO/default.htm Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Takker så mye! Temperatur: så 75 er for høyt? Jeg syntes det også, men hørte i andre innlegg at det er innenfor normalen. Nå har jeg gjennomlufting av kabinettet - dvs, en vifte som trekker inn luft på forsiden, og en som skyver ut på baksiden i tillegg til PSU'en som gjør det samme. Er usikker på hvordan jeg skal få så mye bedre effekt uten å øke støyen veldig, noe som er en prioritet. Men det høres ut som et nærliggende forslag: I går satt jeg i flere timer i strekk uten at det skjedde noe, men da hadde ovnen vært skrudd av og rommet var iskaldt. Men den låste seg da jeg prøvde det som har vært et problem hele tida: sette på TV'en med TV-kortet i maskinen. Da skjedde det samme: blidet startet med fin flyt, og ble så gradvis mer hakkete og hang mer og mer etter, og til slutt falt frameraten til 0. Vanskelig å si om det var det at jeg skrudde på et animert medium (framtil da hadde det bare vært redigering av bilder), eller at den bare hadde stått på så lenge og nådd makstemperatur. Kanskje er det rett og slett noe med codecer eller bufring av film og animasjon, høres det mulig ut? Støv hørtes også ut som en god kandidat: har aldri rensa maskinen, og oppbygging av støv kan forklare hvorfor dette skulle bli et problem uten å ha vært det før. Skal prøve å blåse bort! Formatering ville vært førstevalget for å løse denne typen problemer, ja. Men det tar så himla lang tid, og så lenge jeg mistenker at det er noe hardware-dill (og er fundamentalt lat) vil jeg ikke begynne på det før jeg har litt holdepunkter for at det vil hjelpe. Men selv om det ikke er det som er problemet vil jo en formatering og reinstallering være nødvendig uansett, før eller senere. Helsikes kjør, neste maskin er en mac, uten fnugg av tvil. Tenke seg, en maskin som bare VIRKER uten å måtte mekkes på i ett sett. Mener ikke å fornærme norges rånegutter som elsker livet i garasjen, men det er ikke noe for meg, og livet som PC-selvbygger begynner å få skumle likhetstrekk. Endret 7. januar 2007 av Onkel Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Men jeg skjønner deg godt , det er ikke noe artig med en maskin som bare blir feil med.. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hmmm. Dette burde være informativt: Slo maskinen på etter et døgns pause i et kaldt rom igjen, og satte på TV-kortet med en gang, for å skille mellom om problemet oppstår når temperaturen har bygd seg opp eller når jeg kjører mediefiler. Resultat: etter ca to minutter begynte hakkingen gradvis. Denne gangen slo jeg fort av TV-kort-applikasjonen før PC'en låste seg. Åpner Windows oppgavebehandling, og finner dette: Dette er bare et kort utsnitt i tid, men illustrerer tendensen: Summen av kjørende programmer skal være 6% utnyttet CPU. Mens den faktiske CPU-bruken måles til 26%. Hva i ...? Dette er altså en light-versjon av det som skjer når den låser seg, som jeg skisserte først. Men det står helt stabilt sånn: det er kontinuerlig en andel av CPU-bruken som brukes av en prosess jeg ikke kan se hverken i oppgavebehandlingen eller i WhatsRunning. Og dette eksperimentet antyder at den andelen av "bortkastet" CPU øker gradvis når jeg spiller av filmer eller ser på TV (men ikke særlig i Direct3D!). Og det må være en prosess som er høyt prioritert, for når den andelen når 100%, låser altså alt seg. Noen forslag til hva en sånn prosess kan være eller hvor jeg kan lete nærmere? Endret 8. januar 2007 av Onkel Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) jeg ville prøve å kjøre maskinen uten noen tilleggs kort. koble fra alt som står i pci porter og kun la skjemkortet stå i.. ta ut ram brikkene og test en og en. så kan du begynne å sette på plass tingene. en etter en. jeg ville også prøvd å legge inn os på nytt kan være her feilen ligger... det kan høres slik ut.. forsøk også å sette alle prosesser i oppgave behandleren til prioritet normal.. tempen på cpu,n din kan være litt høy hvis den dukker opp i 75 ved belastning.. ville vurdert å bytte kjøleren eller gjøre den ren og bytte "kjølepasta" på den.. husk å fjærne gammel pasta før du legger på ny.. funker bra med rødsprit f.eks. Endret 8. januar 2007 av Dewil Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hmmmm.. Jeg må si du beskriver noe som skjer med meg nå også. Mitt problem Min PC er da altså heelt ny, mindre enn 2 uker gammel. Og allt av programmvare er helt nytt, samt oppdatert. Det som skjer hos meg er omtrent det samme som hos deg. Pcen fungerer aldeles utmerket, helt til noe begynner å skje. Det går fort. Iløpet av 4-5 sekunder merker jeg att PCen går saktere og saktere til den fryser helt opp. Det rare er att dette har ikke skjedd idag. Jeg fyrte opp MemTest da jeg voknet og har surfet mens den har stått på. Nå er det på over 5000% og det er 0 feil. PCen har stått på nå i over 4 timer uten noenting har skjedd.. Nå har jeg jo ikke prøvd å spille. Det har låst seg somregel da. Men også under helt vanlig bruk, som surfing på nettet. Sett på film, som ditt problem stort sett har vært av. Pcen min er også relativt varm. Det særlig siden jeg har en core 2 duo prosessor som jo skal være ganske kald. Nå har den stått på 67 grader i 4 timer og alt er ok. Engang så låste pcen seg når den sto på 43 grader. Så temperaturen er det nok ikke hos meg. Får håpe begge får løst dette. ^^ Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 o(O)phus: du snakker om bare 3 USB tilkoblet? Jeg er oppe i 6 på det meste, når alt er skrudd på - men det er det jo nesten aldri. Kunne du sjekket om du har noe av det samme symptomet, at CPU-load ikke stemmer med de prosessene som kjører? Her er en HijackThis-log: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 15:48:57, on 08.01.2007 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: D:\WINDOWS\System32\smss.exe D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe D:\WINDOWS\system32\services.exe D:\WINDOWS\system32\lsass.exe D:\WINDOWS\system32\svchost.exe D:\Programfiler\Web\Windows Defender\MsMpEng.exe D:\WINDOWS\System32\svchost.exe D:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe D:\PROGRA~1\Util\AVGFRE~1\avgamsvr.exe D:\PROGRA~1\Util\AVGFRE~1\avgupsvc.exe D:\WINDOWS\system32\drivers\crauto.exe D:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE D:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe D:\Programfiler\Util\Speed Disk\nopdb.exe D:\Programfiler\Fellesfiler\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe D:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe D:\WINDOWS\system32\CAP3RSK.EXE D:\WINDOWS\SYSTEM32\SPOOL\DRIVERS\W32X86\3\CAP3SWK.EXE D:\WINDOWS\SYSTEM32\SPOOL\DRIVERS\W32X86\3\CAP3SWK.EXE D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe D:\WINDOWS\Explorer.EXE D:\Programfiler\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe D:\Programfiler\Microsoft IntelliPoint\point32.exe D:\Programfiler\Hardware\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe D:\Programfiler\web\ZoneAlarm\zlclient.exe D:\PROGRA~1\Util\AVGFRE~1\avgcc.exe D:\Programfiler\Web\Windows Defender\MSASCui.exe D:\Programfiler\Graph\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe D:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe D:\Programfiler\Hardware\Logitech\Profiler\lwemon.exe D:\Programfiler\Util\Rainlendar\Rainlendar.exe D:\WINDOWS\system32\svchost.exe D:\WINDOWS\System32\svchost.exe D:\Programfiler\Web\Opera9\Opera.exe E:\WEB\FraDisk\Pakker\Web\hijackthis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - D:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: bho2gr Class - {31FF080D-12A3-439A-A2EF-4BA95A3148E8} - D:\Programfiler\Web\GetRight\xx2gr.dll O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\PROGRA~1\Web\SPYBOT~1\SDHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - D:\Programfiler\Web\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - D:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - (no file) O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - D:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O3 - Toolbar: (no name) - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - (no file) O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - D:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O4 - HKLM\..\Run: [type32] "D:\Programfiler\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe" O4 - HKLM\..\Run: [intelliPoint] "D:\Programfiler\Microsoft IntelliPoint\point32.exe" O4 - HKLM\..\Run: [WinFast Schedule] D:\Programfiler\Hardware\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe O4 - HKLM\..\Run: [CAP3ON] D:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\CAP3ONN.EXE O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] D:\Programfiler\web\ZoneAlarm\zlclient.exe O4 - HKLM\..\Run: [RivaTunerStartupDaemon] "D:\Programfiler\Hardware\RivaTuner2\RivaTuner.exe" /S O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] D:\PROGRA~1\Util\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "D:\Programfiler\Web\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] D:\Programfiler\Graph\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [start WingMan Profiler] "D:\Programfiler\Hardware\Logitech\Profiler\lwemon.exe" /noui O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = D:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe O4 - Startup: Rainlendar.lnk = D:\Programfiler\Util\Rainlendar\Rainlendar.exe O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = D:\Programfiler\Util\Adobe\Acrobat 8.0\Reader\reader_sl.exe O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = D:\Programfiler\Util\Adobe\Acrobat 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe O4 - Global Startup: DMX 6fire 2496 ControlPanel.lnk = ? O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - D:\Programfiler\Web\GetRight\GRdownload.htm O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - D:\Programfiler\Web\GetRight\GRbrowse.htm O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Programfiler\Web\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Programfiler\Web\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O12 - Plugin for .spop: D:\Programfiler\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - D:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - D:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - D:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing) O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - D:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - D:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - D:\PROGRA~1\Util\AVGFRE~1\avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - D:\PROGRA~1\Util\AVGFRE~1\avgupsvc.exe O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - D:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - D:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe O23 - Service: crauto - Unknown owner - D:\WINDOWS\system32\drivers\crauto.exe O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - D:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - D:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - D:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - D:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - D:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\Programfiler\Util\Speed Disk\nopdb.exe O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - D:\Programfiler\Fellesfiler\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - D:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe Det er ikke noe nettsted hvor man kan legge inn en slik logg og få den analysert eller noe sånt? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hmmmm.. Jeg må si du beskriver noe som skjer med meg nå også.Mitt problem Min PC er da altså heelt ny, mindre enn 2 uker gammel. Og allt av programmvare er helt nytt, samt oppdatert. Det som skjer hos meg er omtrent det samme som hos deg. Pcen fungerer aldeles utmerket, helt til noe begynner å skje. Det går fort. Iløpet av 4-5 sekunder merker jeg att PCen går saktere og saktere til den fryser helt opp. Det rare er att dette har ikke skjedd idag. Jeg fyrte opp MemTest da jeg voknet og har surfet mens den har stått på. Nå er det på over 5000% og det er 0 feil. PCen har stått på nå i over 4 timer uten noenting har skjedd.. Nå har jeg jo ikke prøvd å spille. Det har låst seg somregel da. Men også under helt vanlig bruk, som surfing på nettet. Sett på film, som ditt problem stort sett har vært av. Pcen min er også relativt varm. Det særlig siden jeg har en core 2 duo prosessor som jo skal være ganske kald. Nå har den stått på 67 grader i 4 timer og alt er ok. Engang så låste pcen seg når den sto på 43 grader. Så temperaturen er det nok ikke hos meg. Får håpe begge får løst dette. ^^ 7672465[/snapback] hmm... spennende dette.. maskinen min hjemme har også begynt noen merkelige symptomer på noe som kan være feil. opplevde i går at maskinen hoppet ut til windows fra 3d applikasjoner og at jeg fikk opp bsod.. denne fikk jeg 2 ganger og med 2 forskjellige meldinger... kjørte inn antivirus program og søkte, pluss at jeg kjørte spybot SD. uten å finne noe galt... Lenke til kommentar
IP Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei. Jeg har vært bort i lignende problemer og løsningen min var å avinstallere antivirus-programmet (i mitt tilfelle F-secure). En temmelig uvitenskapelig løsning, men relativt enkelt og lite tidkrevende å prøve i forhold til formatering. Jeg ville også prøvd å avinstallere Windows Defender og andre "on access" filskannere. IP Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 det kan kanskje fungere er verdt et forsøk... satt med norton inne i en time i går.. etter installasjon brukte den laaang tid før det skjedde noe på skrivebordet og etter avinstallasjon tok det ikke sekundet en gang før jeg var ferdig og inne i win.. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 o(O)phus: du snakker om bare 3 USB tilkoblet? Jeg er oppe i 6 på det meste, når alt er skrudd på - men det er det jo nesten aldri. Kunne du sjekket om du har noe av det samme symptomet, at CPU-load ikke stemmer med de prosessene som kjører? 7672545[/snapback] Jeg har like mye peil som deg. Jeg søkte bare hos microsoft på feilmeldingen jeg fikk STOP 0x00000050. Og da kom det opp en hel masse. Det som jeg fant som lignet på det jeg har. Er denne USB greia. HER Fant DENNE også, som jeg skal prøve. Hos meg nå så stemmer CPU-load. Men akkurat nå har jeg ingen symptomer med dette problemet heller.. Jeg får kjøre MemTest litt mer, og prøve å spille, for å se om det låser seg. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hei. Jeg har vært bort i lignende problemer og løsningen min var å avinstallere antivirus-programmet (i mitt tilfelle F-secure). En temmelig uvitenskapelig løsning, men relativt enkelt og lite tidkrevende å prøve i forhold til formatering. Jeg ville også prøvd å avinstallere Windows Defender og andre "on access" filskannere. IP 7672573[/snapback] Det er også noe jeg skal prøve ja. Jeg så tilfeldigvis at når Windows Defender holder på med en scan, blir avviket i CPU-load større - men midlertidig. Kan det være den som henger seg opp? I så fall, er det noen tenkelig kobling til codec'er eller medieavspilling? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis du har installert flere antivirus progarammer på samme PC blir det krøll uansett. Har opplevd en PC med Norton og NOD32 som stoppa fulstendig. Det kan være en god ide å avinstallere antivirus og installere det på nytt hvis det ikke utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 75 grader er ikke mye mann! Pc`en min er opptil 96 grader! Min slår seg ikke av ( har ikke vifte i den da ) Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Prøv denne Den fant endel små ting faktisk Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 75 grader er ikke mye mann! Pc`en min er opptil 96 grader! Min slår seg ikke av ( har ikke vifte i den da ) 7675164[/snapback] oppe i 96 grader er litt drøyt.. ville vurdert å gjøre noe med den før den dør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå