aplus Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hallo Har ett 7600GT som jeg bestemte meg for å klokke. (Med mitt system fikk jeg ca 5000 poeng i 3DMark 05.) Lastet ned både riva tuner og atitool. Startet opp atitool og prøvde å finne max core. Core gikk opp ca 20 mhz, før det kom artifacts. Aitool klokket core ned for å finne høyeste core clock, men klokket nedover forbi defaults settings, kom ned på 500, stock er jo 550! Noen som har peil på hva som er galt? Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Sjekk tempen på core... Kan være varme... Har samme kort å det kjører jeg på 620 på core... Lenke til kommentar
aplus Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Sjekk tempen på core... Kan være varme... Har samme kort å det kjører jeg på 620 på core... 7656581[/snapback] Hei Tror ikke det er varme, ligger på ca 50-55 når jeg spiller BF2 Hva ligger tempen din på? Hvilken kjøler har du? Lenke til kommentar
aplus Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Btw; opplever også problemer når jeg spiller Bf2. Spillet kjører fint med grei fps en god stund, før alt plutselig raser ned til 7 fps.. Dette varer noen minutter, før det glir igjen... Hvilke specs burde jeg greie å kjøre det på? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 kjører 628\1.6ghz på mitt. me artifacts behøver ike å være resultat av varme, det kan også være at kortet ditt ikke vil mer. en kompis av meg hadde samme problemet du beskriver med sitt 7900gt, det måtte vi sende tilbake. prøvde å underklokke det så langt ned det gikk men hadde fortsatt grafikkfeil og artifacts. du kan ha ødelagt skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Sjekk tempen på core... Kan være varme... Har samme kort å det kjører jeg på 620 på core... 7656581[/snapback] Hei Tror ikke det er varme, ligger på ca 50-55 når jeg spiller BF2 Hva ligger tempen din på? Hvilken kjøler har du? 7656612[/snapback] Jeg har stock... 80 i load å 50 idle... Kabinett temp på 20 grader å Rom temp på 12 Lenke til kommentar
aplus Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 kjører 628\1.6ghz på mitt. me artifacts behøver ike å være resultat av varme, det kan også være at kortet ditt ikke vil mer. en kompis av meg hadde samme problemet du beskriver med sitt 7900gt, det måtte vi sende tilbake. prøvde å underklokke det så langt ned det gikk men hadde fortsatt grafikkfeil og artifacts. du kan ha ødelagt skjermkortet ditt. 7656776[/snapback] Hmmm.. Men dersom jeg sender kortet mitt tilbake, vil jeg da få nytt? Jeg har jo prøvd å klokke det.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 du kan jo prøve, men ikke klag om du blir busta Lenke til kommentar
Intern Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Sett kortet på "Ingen Overklokking" i nVidia Control Panel, kanskje det funker da!? Hmmm.. Men dersom jeg sender kortet mitt tilbake, vil jeg da få nytt? Jeg har jo prøvd å klokke det.. 7658802[/snapback] Sett kortet til standar klokk og send det tilbake. Spør de om du har klokket det så svarer du: "Oj...n-nei det har vi i-ikke sett!" Ikke værre enn det... Endret 9. januar 2007 av Intern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå