Snuggis Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg skal bygge meg ny gamer pc og må i den forbindelse finne ut hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg vil helst ha et hovedkort med SLI støtte, men kan til nød utelate dette. Jeg må ha et hovedkort som er godt å klokke med, og sitter derfor med to kort som jeg vil velge mellom: 1. Asus P5N32-E(Med SLI støtte) 2. Asus P5W DH Deluxe(uten SLI støtte) Har hørt at de nye nForce chipsettene(650 og 680) skal være lagd for klokking, men hvordan er de egentlig til det? Skal bruke en E6300 eller E6600 CPU avhengig av hva jeg har penger til når jeg skal kjøpe delene. Så vil nForce kortet funke greit til overklokking? Eller burde jeg da droppe SLI(kan fikses med modda drivere?) og gå for 975X chipset? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg skal bygge meg ny gamer pc og må i den forbindelse finne ut hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg vil helst ha et hovedkort med SLI støtte, men kan til nød utelate dette. Jeg må ha et hovedkort som er godt å klokke med, og sitter derfor med to kort som jeg vil velge mellom: 1. Asus P5N32-E(Med SLI støtte) 2. Asus P5W DH Deluxe(uten SLI støtte) Har hørt at de nye nForce chipsettene(650 og 680) skal være lagd for klokking, men hvordan er de egentlig til det? Skal bruke en E6300 eller E6600 CPU avhengig av hva jeg har penger til når jeg skal kjøpe delene. Så vil nForce kortet funke greit til overklokking? Eller burde jeg da droppe SLI(kan fikses med modda drivere?) og gå for 975X chipset? Takker for alle svar! 7656508[/snapback] Det er viden kjent at P965 chipsettene kommer veldig langt på FSB. Siden du skal klokke en E6300/6400, så vil jeg absolutt anbefale deg et ASUS P5B deluxe kort. Selv har jeg dette hovedkortet og ble enda mer overbevist om at jeg hadde gjort et riktig kjøp, da det viste seg at kortet har støtte for CrossFire. EDIT Uoffisiel støtte for SLI, så vidt jeg kjenner til. Dette er gjennom modifiserte drivere. Nvidia sine hovedkort er desverre altfor dyre og vil ikke gi deg noen bedre ytelse av noe slag, hvis du tror det. Og leser du HW:no sin test om CPU'er, så vil du fort kunne lese deg til at E6300 er et meget godt kjøp. Særlig hvis du klokker den. Selv kjører jeg min E6400 @ 2,8GHZ. Her er det minnet mitt som begrenser meg (PC5400). Et dumt valg, men gjort er nå engang gjort. Ser at folk har klart å skvise ut over 3,4GHZ av en E6300. Det er ingenting annet enn meget bra. Så tilbake til anbefalinger: ASUS P5B deluxe. Uten tvil! Lykke til Endret 6. januar 2007 av andylove Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) nforce 650 sli, 500fsb go for it 950kr Endret 6. januar 2007 av pizzafordi Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Har også sett på Intel D975XBX2KR Bad Axe 2. Burde jeg gå for det, eller Asus P5W DH Deluxe? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Har også sett på Intel D975XBX2KR Bad Axe 2. Burde jeg gå for det, eller Asus P5W DH Deluxe? 7656750[/snapback] Om du allerede har bestemt deg for å gå for 975 chipsetløsninger, så er valget av P5W bra nok. Ikke skjønner jeg hvorfor du vil ha et gammelt chipset fremfor et nytt, men det får være ditt valg. 965 er nyere... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Har også sett på Intel D975XBX2KR Bad Axe 2. Burde jeg gå for det, eller Asus P5W DH Deluxe? 7656750[/snapback] Om du allerede har bestemt deg for å gå for 975 chipsetløsninger, så er valget av P5W bra nok. Ikke skjønner jeg hvorfor du vil ha et gammelt chipset fremfor et nytt, men det får være ditt valg. 965 er nyere... 7656766[/snapback] 965 er sikkert nyere, men 975 er bedre til overclocking... Hvilken kjøleløsning bruker du på ditt oppsett? Lenke til kommentar
NadeN Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 jeg valgte Gigabyte P965-DS3 for mange som anbefalte den, den er utrolig stabil, klokker lett en E6600 fra 2,4 til 3,4 med stock! bare du kjøper god nok ram 6400 skal være bra, anbefaler dette hovedkortet, billig er det og Lenke til kommentar
andylove Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 965 er sikkert nyere, men 975 er bedre til overclocking... Hvilken kjøleløsning bruker du på ditt oppsett? Det er jo ikke helt sant... det er 965 chipsettene som kommer lengst på FSB... Lenke til kommentar
slempike Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg har Asus P5W DH Deluxe. Har opplevd ett litt irriterende problem. Det velger 5300 minne som standar. Du kan velge å endre dette til DDR2-6400 (eller annet). Da funker alt. Men skal du overklokke er det ett problem at den setter ned minne til 5300 igjen. Gigabyte selger foresten svært solide hovedkort. Endret 6. januar 2007 av slempike Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg har Asus P5W DH Deluxe.Har opplevd ett litt irriterende problem. Det velger 5300 minne som standar. Du kan velge å endre dette til DDR2-6400 (eller annet). Da funker alt. Men skal du overklokke er det ett problem at den setter ned minne til 5300 igjen. Gigabyte selger foresten svært solide hovedkort. 7656880[/snapback] Har da "bestemt" meg for hovedkort. Blir et Abit AW9D-MAX(foreløpig ) Edit: Kunne det vært noe å gått for et hovedkort med 965 chipsett i stedet for? Feks. dette: Abit AB9 PRO eller Abit AB9? Endret 6. januar 2007 av Snoggis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå