Gå til innhold

Tilbud om alkohol på eliteseriekamper?

bobyboj

Anbefalte innlegg

I løpet av 2008 vil samtlige norske eliteserielag i fotball tilby alkohol i forbindelse med kamper, melder NRK.

Servering og salg av øl, vin og brennevin vil kun være forbeholdt VIP-gjester.

Norges Fotballforbund mener alkoholservering er uproblematisk. Fotballforbundet - som har vedtatt absolutt forbud mot omsetning av alkohol og andre rusmidler innenfor arenaområdet - definerer ikke VIP-restauranter og VIP-losjer som en del av arenaen.

Hva menere dere? Burde Norge ilikhet med england og andre land ha øl servering på topp fotballkamper? Eller ville dette skapt flere problemer? Norges supportere er jo ikke akkurat kjent for å lage mest bråk på tribunen etter mine meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øl og fotballkamp er jo en og samme ting. Om man ser kampen hjemme eller på pub tar man seg jo alltid en halvliter eller to. Selvfølgelig er faren der når fulle bitre supportere ser laget sitt tape, men jeg synes heller det er dem som bør skjerpe seg enn at ingen skal få lov å nyte en kald pils under fotballkamper.

Lenke til kommentar

Det serveres jo alkohol på kamper i England, uten at det har ført til veldig mange problemer av den grunn. Selvsagt, en og annen episode har det vært, men det vil det alltid være. Sånn er engelske supportere. Tror ikke norske er like ille, og derfor tror jeg heller ikke alkoholservering ville blitt noe stort problem.

Men man vet jo aldri. Drikkekulturen er jo ganske annerledes i England da, og der har det vært sånn i alle tider. Spørs hvilken effekt det vil ha å plutselig innføre dette i Norge også. :hmm:

Lenke til kommentar

Kombinasjonen øl + fotballkamp har jeg dårlig erfaring med, men skal ikke se bort fra at jeg hadde tatt et glass eller to om det ble innført (korttidshukommelse :whistle: ). De dårlige erfaringene er Ikke av typen "tidlig kveld" men av typen "tissetrengt halvveis i omgangen" :)

Lenke til kommentar
Alkohol, Hooligans & Fotball hører sammen, tror du meg ikke ta en tur til England ;)

7662000[/snapback]

Sånn.. Fikset litt på det du sa.

Og det er np at de serverer øl på VIP. Men ikke på tribunen, vi alle veit hvordan drikke kulturen vår er. Tror nok det hadde blitt texas veldig fort og totalforbud igjen.

Lenke til kommentar
Alkohol, Hooligans & Fotball hører sammen, tror du meg ikke ta en tur til England ;)

7662000[/snapback]

Sånn.. Fikset litt på det du sa.

Og det er np at de serverer øl på VIP. Men ikke på tribunen, vi alle veit hvordan drikke kulturen vår er. Tror nok det hadde blitt texas veldig fort og totalforbud igjen.

7663603[/snapback]

Hva så. Det er jo mulig å sjekke hvordan det går, for så å forby det hvis det ikke funker.

Lenke til kommentar

Vil du kanskje ha en reprise av dette? Heysel

Den katastrofen hadde like mye med alkohol som med dårlig annlegg og gjøre.

To add to the tension, the Liverpool X and Y sections were overcrowded after many fans managed to get in without tickets, and most of the fans had been drinking all day. The situation, especially taking into account the events of 1984, was volatile.

EDIT: Er kanskje litt overdrevent, men det kan skje. Veit jo aldri..

Endret av DennisV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...