zZzZz Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Mellom to maskiner må man jo ha krysset nettverkskabel, hvis man ikke har HUB e.l.(slakt meg om det er feil) Men sett at jeg kjøper meg ny maskin og skal ha den inn i nettverket, og kjøper meg en HUB, kan jeg da bruke kryssakabelen fra en maskin til HUBen fortsatt? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Du kan bruke kryssakabelen fra maskin til HUB'ens uplink-port, om den har en slik. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Nei det er ikke mulig. Mellom en maskin og en hub eller switch må man bruke vanlig TP-kabel, (UTP eller STP) altså ikke krysset. (hvis ikke HUBen har en uplinkport da) [ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-11-25 13:37 ] Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 takker og bukker... _________________ Hva skulle man gjort uten data? CAPS LOCK KAN OFTE VÆRE LITT GREI Å HA. Fint om noen tar seg en tur til en av mine andre tråder: "Jeg får ikke til nettverket!": http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=69350&forum=61&0 [ Denne Melding var redigert av: zZzZz på 2002-11-25 13:51 ] Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ja, én krysset kabel kan nok brukes. Koble den til uplink-porten. De andre PC'ene må nok kobles til med vanlig kabel. Det kan hende du finner en hub/switch med bryter på hver port for krysset/ikke krysset kabel. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg har ikke sett en switch/hub med uplink på alle portene. De fleste har den siste porten som uplink/vanlig og bryter på... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 13:40, skrev Jimmy Pop:Jeg har ikke sett en switch/hub med uplink på alle portene.De fleste har den siste porten som uplink/vanlig og bryter på... De fleste nye swicther har autosensing på dette så du kan bruke det som er av kabler enten de er krysset eller ei i alle porter. Lenke til kommentar
boza Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 3Com hubber har en knapp bakpå som krysser/vice verca Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå