Inc Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har har hovedinntaket i kjelleren. En boks i veggen. Herfra går det en linje til leiligheten og en opp til meg. I leiligheten har de abonnement fra Telenor og oppe har jeg tele2. Hvis jeg kobler telefonen i kontakten i hovedinntaket så får jeg summetone, altså jeg er koblet på min linje. Hva skjer da hvis noen kobler ett modem inn i den kontakten samtidig som jeg har mitt modem oppe koblet til?? Kan de da surfe på min linje? eller funker ikke det fordi modemet er koblet inn før splitteren min? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Gjelder dette adsl? det er ikke mulig å 2 adsl abb. på en linje. Du sier du får summetone, er du sikker på at du får summetone fra tele2 og ikke telenor? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Gjelder dette adsl? det er ikke mulig å 2 adsl abb. på en linje. Du sier du får summetone, er du sikker på at du får summetone fra tele2 og ikke telenor? 7655752[/snapback] nei, ikke to abonnement på en linje, men å snylte på ett annet abonnement ved å koblet til ett modem til?? edit: ,adsl ja. Endret 6. januar 2007 av regga Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kobler du til to modem samtidlig på samme linje vil de bryte ned værandre, og ingen vil få linje. DSLAMen i sentralen vil ikke klare å skille snakkingen fra de to modemene fra værandre, og ingen kommer noen vei. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 tror ikke det, men du må uansett ha deres brukernavn og passord. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) bruker navn og password til telenor er vel ikke noe noe problem og skafe... men enkler og snylte på wlan, enn adsl linje. eventuelt kan du kjøre 2 modem hoss deg da. så du router inet til han. men går nok ikke lenge før den tråden blir stengt uansett :-/ edit: eneste måtte er og kjøre: dslam->(adsl)->modem(deg)->tp->modem(deg,ut fra deg, NB:funker ikke med alle modem)->(adsl)->modem naboen sitt. Endret 6. januar 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Det ikke mulig å benytte to modem på samme linje. Endret 6. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå