loathsome Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hei dere, Jeg har et opplastingsscript som funker - i hvert fall nesten; Noen filer blir ikke lastet opp. 90% av det jeg laster opp blir faktisk lastet opp, men filer som f. eks «45800251a0ff9182290965.gif» og «nytt minnekort 006.jpg» blir ikke lastet opp. Det funker om jeg skifter filnavn på disse. Her er selve opplastningsdelen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor $uppyFileTemp = $_FILES["userfile"]["tmp_name"]; $uppyFileDone = $_FILES["userfile"]["name"]; $rand = mt_rand(); if(!file_exists('_/'.$rand.'.'.$uppyFileDone.'')){ move_uploaded_file($uppyFileTemp, '_/'.$rand.'.'.$uppyFileDone.''); } else { echo 'An error occured! Please try again!'; } echo 'All done, I\'ve just Uppy\'d <a href="_/'.$rand.'.'.$uppyFileDone.'">'.$uppyFileDone.'</a>!'; Endret 7. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Hump?! Bump. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Får du noen feilmeldinger da? move_uploaded_file vil i noen tilfeller (se manualen) returnere false, noe som du kan sjekke med en if-else-test Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Nei, alt ser helt fint ut. Får min egen "OK"-beskjed. Skal prøve å gjøre en if-else spørring Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Problemet er løst - max_filesize var satt til 2M Slengte dette i en htaccces fil php_value upload_max_filesize 10M og det var det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå