Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg får ikke til nettverket!

Anbefalte innlegg

På'n igjen...

Har laga ganske mange andre tråder, men har ikke fått noe særlig banebrytende hjelp fra dem - så jeg prøver på nytt:

Her hjemme har vi nettverk mellom to maskiner; En som kjører Win98, og en som kjører WinXP. Nå har det gått flere måneder med prøving og feiling, men det har ikke gått mange millimeterne framover. Først lurte jeg på om det kunne være noe galt med nettverkskabelen, men jeg fikk låne en kabel fra en kamerat som var i orden, og da fikk jeg det heller ikke til. For de som lurer på det, ja, begge maskinene er i samme arbeidsgruppe, MSHOME.

W98-maskinen er en Pentium133, og XP-en er en AthlonXP 2000+, forøvrig med 512DDR.

Begge maskinene har UNEX 10/100 nettverkskort, og i mellom maksinene har vi en 15 meter lang 10/100 (Cat 5)krysset nettverkskabel. Det lyser i begge korta.

Da nettverk er til for å brukes, lurer jeg på følgende:

- Kan noen skrive ned instillinger for hver PC for meg (ikke bry dere om at det kanskje tar lang tid)?

Håper jeg har vært grundig nok...

Takker på forhånd for alle svar (håper det blir mange av dem :smile: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å aktiver NetBios på XP maskinen (må ikke forveksles med NetBEUI).

Du finner den ved å høyreklikke på My Network Places, velge Properties, høyreklikke på Lan Connection og velge Properties. Dobbeltklikk på TCP/IP, gå til Advanced, deretter til WINS. Velg Enable NetBIOS over TCP/IP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...