Gå til innhold

hjelp med ram

AKor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en compac stasjonær pc...

Prosessor er intel celeron 2,80 ghz..

Og den har 512 ram..

Den har et ikke så veldig bra skjemkort.. går bra til cs 1,6 men ikke mye mer..

jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe på ram.. har funnet ut at det er PC2 4200 (512mb) jeg har. og da lurer jeg på on jeg kan sette inn en 1024 mb. brikke som helst. bare det er Pc2 4200?

Takk for svar:)

Endret av adrilzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet er jeg ikke sikker på hva er... Det er jeg ikke sikker på hvordan man finner ut..

Men da dataen starter så trykker jeg på F10 og da kommer det opp litt info og da så jeg på ram og der sto det

Memory 512 MB/PC2 4200

Donk 1 512 MB/DDR2 - SDRAM

Men det siker dere kanskje ikke mye..

kan spørre en venn av meg om han kan se på rammen og se hvilken type det er!! står sikkert der

Endret av adrilzz
Lenke til kommentar
Hovedkortet er jeg ikke sikker på hva er... Det er jeg ikke sikker på hvordan man finner ut..

Men da dataen starter så trykker jeg på F10 og da kommer det opp litt info og da så jeg på ram og der sto det

Memory  512 MB/PC2 4200

Donk 1  512 MB/DDR2 - SDRAM

kan spørre en venn av meg om han kan se på rammen og se hvilken type det er!! står sikkert der

7672655[/snapback]

Ok. Da er det PC2-4200 RAM du bør bygge videre med. Neste steg blir som jeg nevnte; finne ut hvor mye RAM du kan sette på hovedkortet og hvor mange ledige slots som er der. For å kunne svare på det, bør du oppgi nøyaktig hvilken modell maskin du har. Ikke bare merket.

Lenke til kommentar

Memory  512 MB/PC2 4200

Donk 1   512 MB/DDR2 - SDRAM

7672655[/snapback]

Ok. Da er det PC2-4200 RAM du bør bygge videre med. Neste steg blir som jeg nevnte; finne ut hvor mye RAM du kan sette på hovedkortet og hvor mange ledige slots som er der. For å kunne svare på det, bør du oppgi nøyaktig hvilken modell maskin du har. Ikke bare merket.

7678742[/snapback]

Okei.. skal prøve å finne det ut... jeg vet har jeg har to plasser(slots) 1 ledig

Det er sikkert en begrensnng på hvom mye hovedkortet tåler å

Lenke til kommentar

Memory  512 MB/PC2 4200

Donk 1   512 MB/DDR2 - SDRAM

7672655[/snapback]

7678742[/snapback]

Okei.. skal prøve å finne det ut... jeg vet har jeg har to plasser(slots) 1 ledig

Det er sikkert en begrensnng på hvom mye hovedkortet tåler å

7692138[/snapback]

Tittet på ram'en.. Sto "HP P9907AX" eller noe på den

Og tror dataen min heter : Compaq Presario SR1610ND

Håper det hjelper

Lenke til kommentar

Ok. Teksten på RAM-brikka du har, indikerer at det er PC2-3200 du har fra før:

http://uk.insight.com/apps/productpresenta...style=printable

Offisiell hjemmeside hos HP (Compaq) for din maskin:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinf...product=1147949

Og fra "Memory"-seksjonen:

Memory

Component Attributes

Memory Installed 512 MB (1 x 512)

Maximum allowed 2 GB (2 x 1 GB) requires the replacement of the installed 512 MB DIMM

Speed supported PC2-3200 MB/sec

Type 240 pin, DDR2 SDRAM

DIMM slots Two

Open DIMM slots One

Med andre ord har du 2 valg: 1 GB totalt hvis du legger til en 512MB-brikke til, eller 2GB totalt, hvis du kjøper 2 nye brikker på 1GB hver og kaster/selger den gamle.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Ok. Teksten på RAM-brikka du har, indikerer at det er PC2-3200 du har fra før:

http://uk.insight.com/apps/productpresenta...style=printable

Offisiell hjemmeside hos HP (Compaq) for din maskin:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinf...product=1147949

Og fra "Memory"-seksjonen:

Memory

Component  Attributes 

Memory Installed 512 MB (1 x 512)

Maximum allowed 2 GB (2 x 1 GB) requires the replacement of the installed 512 MB DIMM

Speed supported PC2-3200 MB/sec

Type 240 pin, DDR2 SDRAM

DIMM slots Two

Open DIMM slots One

Med andre ord har du 2 valg: 1 GB totalt hvis du legger til en 512MB-brikke til, eller 2GB totalt, hvis du kjøper 2 nye brikker på 1GB hver og kaster/selger den gamle.

7695531[/snapback]

Ok.. hva tror du at er lurest da? ytelse osv..

Lenke til kommentar
Du vil merke stor forskjell når du går fra 512MB til 1GB. Det vil bli mye mindre bruk av virtuelt minne, og dermed laster krevende spill/programmer raskere. Du vil ikke merke så veldig forskjell fra 1GB til 2GB. La lommeboken styre :)

7703525[/snapback]

ok, 1 gb er jo nok. men av 2*512 og 1*1024 mener jeg da

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du vil merke stor forskjell når du går fra 512MB til 1GB. Det vil bli mye mindre bruk av virtuelt minne, og dermed laster krevende spill/programmer raskere. Du vil ikke merke så veldig forskjell fra 1GB til 2GB. La lommeboken styre :)

7703525[/snapback]

Men det finnes flere like av PC 3200 400 mhz typen... (512mb) må den være lik den jeg har i må type og utseende osv? eller er det bare å kjøpe en:P

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe den billigste sorten DDR2 du finner. Ditt oppsett trenger ikke CL4 osv. 4200/533 er den laveste sorten DDR2, så du har funnet DDR-minne. Altså: Hvilken som helst DDR2-brikke passer deg!

7877392[/snapback]

OK.. Fet... er bare bestille og sette rett inn da:P??

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du kan kjøpe den billigste sorten DDR2 du finner. Ditt oppsett trenger ikke CL4 osv. 4200/533 er den laveste sorten DDR2, så du har funnet DDR-minne. Altså: Hvilken som helst DDR2-brikke passer deg!

7877392[/snapback]

OK.. Fet... er bare bestille og sette rett inn da:P??

7877406[/snapback]

Det er det! Bare gå igang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...