Rymored Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hei, har et problem med min Asus W5Ae. Problemet er kort og godt at når jeg koble noe til hodetelefonutgangen ( lydutgangen ) på PC'n hører jeg et konstant bakgrunnsstøy, i form av en suselyd. Mistenker at dette er støy fra andre komponenter inni maskina, og sikkert ikke et uvanlig problem - men har alikevel ikke klart å finne noen løsninger annet enn å ta i bruk et eksternt lydkort. Problemet kommer uansett om jeg bruker hodetelefoner eller om jeg koble til høytalere. Det er ikke samme problem i de innebygde høytalerne, så jeg antar at problemet ligger i selve lydutgangen ? Er det noen som har noen ideer ? Lenke til kommentar
BendikakaQuerck Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har akkurat det samme problemet med min stasjonære pc. Er veldig irriterende synes jeg. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hei, har et problem med min Asus W5Ae. Problemet er kort og godt at når jeg koble noe til hodetelefonutgangen ( lydutgangen ) på PC'n hører jeg et konstant bakgrunnsstøy, i form av en suselyd. Mistenker at dette er støy fra andre komponenter inni maskina, og sikkert ikke et uvanlig problem - men har alikevel ikke klart å finne noen løsninger annet enn å ta i bruk et eksternt lydkort. Problemet kommer uansett om jeg bruker hodetelefoner eller om jeg koble til høytalere. Det er ikke samme problem i de innebygde høytalerne, så jeg antar at problemet ligger i selve lydutgangen ? Er det noen som har noen ideer ? 7655335[/snapback] Det er desverre lite en kan gjøre med den støyen, annet enn å bruke eksternt lydkort. I stasjonære derimot så kan en overgang fra onboard lydkortet til annet lydkort dempe støyen (men det hjelper ikke å gå fra onboard til et dritbillig lydkort, det vil gi nesten like mye, om ikke mer støy) Denne støyen oppstår fordi det alltid vil være interferens inne i en datamaskin, altså elektromagnetiske impulser som kommer fra de komponentene på hovedkortet og liknende. Disse impulsene vil da gå over på de analoge lydkretsene på lydkortet, og de vil da forstyrre det analoge signalet, og danner det som ørene våre oppfatter som støy. Men det kan også være andre kilder til denne støyen, dårlig lodding i lydutgangen kan også fororsåke støy Endret 6. januar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Privat Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du kan prøver å slå av pc speaker. i egenskaper for lyd, da dette ruter lyd fra den interne speakeren på hk. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Denne støyen oppstår fordi det alltid vil være interferens inne i en datamaskin, altså elektromagnetiske impulser som kommer fra de komponentene på hovedkortet og liknende. Disse impulsene vil da gå over på de analoge lydkretsene på lydkortet, og de vil da forstyrre det analoge signalet, og danner det som ørene våre oppfatter som støy. Ikke alltid vel? Har en pc med og en pc helt fri! Hvertfall svært lite! Ikke mer enn fra diskman etc! Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Har forsøkt å skru av PC-speakeren, uten at dette har hjulpet. Regner med at dette kun gjøres ved å krysse av for "Demp" under "PC-høyttaler" ? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Integrerte lydkort som støyer mye er ikke noe nytt. Du må nok skaffe deg et dedikert lydkort med bedre signal-til-støy-forhold (S/N ratio). 90db er bra, 100db er veldig bra, 110db er steinbra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå