Singularitet Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Løst!! Har kobla til en brukt hdd som jeg vil formatere partisjoner på. Når jeg ser på partisjonen i "Datamaskinbehandling" ser jeg at den er "Aktiv", selv om ikke noe program som jeg vet om bruker den nå. Kan det medføre noe Bugs om jeg formaterer den partisjonen? Endret 7. januar 2007 av Singularitet Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Aktiv betyr ikke at et program bruker den. Technically, a hard disk may contain as many as four primary partitions, however, typically only the active one shows up in the fdisk command. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hvis du skal boote (Windows) fra en partisjon så må den være Aktiv. Det spiller ingen rolle om en lagringsdisk inneholder en aktiv partisjon. Hvis du fjerner partisjonen og lager en ny vil den i utgangspunktet ikke være Aktiv. Aktiv har altså ingenting å gjøre med om disken er i bruk. Endret 6. januar 2007 av hårek Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Takker så meget, da skal jeg formatere den!! Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Nar jeg nå skulle formatere den fikk jeg melding om at partisjonen er i bruk, og at fremtvunget formatering kunne bugge det ene og andre. Det har vært en Windows installasjon på den delen tidligere, men det er ikke i bruk lengre. Kan det være årsaken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kan det være at Windows disken din er så full at pagefilen har lagt seg på en annen disk? Står det noe annet enn Aktiv? Et bilde hadde kanskje vært best. Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Etter et par restarter av maskina slutta meldinga om at formateringa kunne bugge maskina å komme. Fikk nå bare de vanlige advarslene om at all info blir sletta osv.... Takker for all hjelp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå