Sfinx Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Kjører på 2.1GHz med min AMD XP2200+ med Magnum 390 vannblokk.. kun kjøling av CPU.. ikke chipset.. CPU ligger på 42C grader. VCore = 2.0V DDR = 2.62V Bruker Max.Perf radiator.. meget bra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ehh.. Ja, og poenget var? ... at vannkjøling automatisk gir bedre ytelse? Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 At ytelsen av Magnum blokka er brukbar.. ?? Skulle jeg skrive sånnt for opplysningens skyld? Tror ikke det.. "Thats not like me" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 CPU'en er overklokket med 17%, spenningen er satt opp med 21% (Det er vel 1,65 som er orginalt?), Som følge av dette har effekten økt med ca 70% fra ca 65W til 110W. (Effekten er ca proposjonal med spenningen i andre og proposjonal med hastigheten) Vannkjølingen kjøler altså en 110W CPU til 42C med romtemperert luft. Joda, det er jo meget bra det da. Men jeg kan ikke si at jeg er imponert over at CPU'en bare går 17% raskere... med kjøling som må koste flesk. Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 15:00, skrev Simen1:CPU'en er overklokket med 17%, spenningen er satt opp med 21% (Det er vel 1,65 som er orginalt?), Som følge av dette har effekten økt med ca 70% fra ca 65W til 110W. (Effekten er ca proposjonal med spenningen i andre og proposjonal med hastigheten)Vannkjølingen kjøler altså en 110W CPU til 42C med romtemperert luft. Joda, det er jo meget bra det da.Men jeg kan ikke si at jeg er imponert over at CPU'en bare går 17% raskere... med kjøling som må koste flesk. Husk at hvis man en gang har vannkjøling,så har man det lenge også da.. er jo ikke noe man nødvendigvis bytter ut så ofte.. Selv om ikke 2200+ er så veldig OC vennelig CPU,så vil jeg si meg fornøyd med 2.1GHz midlertidig.. Det er jo en økning med 300MHz.. Også var det jo et morsomt prosjekt :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Joa, skal være enig i at det er morsomt. Om du bruker stillegående vifter på radiatoren blir det sikker mindre støy også. Bare det i seg selv kan jo være verd investeringen. Jeg har litt dårlig råd nå, så jeg har bare tynt ut det jeg klarer med en stillegående kjøler. 1800+@2000+. tidligere har jeg også underklokket (20%) og "underspennt" for å kunne fjerne kjølevifta helt! Det gikk faktisk fint uten høye temperaturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå