Gå til innhold

Analog inn til Premiere Pro

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bruker Premiere Pro til å redigere DV oppdak, men jeg har også et Pinacle PCTV kort som har analoge innganger. Tenkte jeg skulle bruke dette kortet til å ta vare på gamle VHS er.

I Premiere Pro får jeg ikke velge dette Pinnacle kortet som source, bare DV. Hva er galt? Jeg trodde at PP skulle kunne capture analoge innganger også.

Er problemet at dette er et Pinacle kort?

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er problemet at dette er et Pinacle kort?

7655291[/snapback]

Kan være riktig det ja, Pinnacle er ikke så glad i Adobe lenger nå de er kjøpt av Avid.

Du kunne forsøke å ta opp med programmet som fulgte med kortet og så redigere filene i PP. Desverre ser det ut til det bare kan lagre i MPEG-1.

Jeg foreslår du bruker kameraet ditt til konverter, altså loope signalet fra VHS inn til kamera og derfra til PC via FW, da får du det beste resultatet. Kan være forskjellige måter å gjøre det på fra kamera til kamera men teorien er slik:

Koble VHS til kamera med A/V-kabler, sett kamera i VCR-posisjon, bruk PP på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Nå er dette Pinnacle kortet en hel del år gammelt (muligens 6-7 år).

Jeg forsøkte å ta opp med programmet som følger med tidligere, men fikk problemer med audiosync. Kan prøve igjen, men det er ikke mye valgmuligheter her.

Forsøkte på å loope gjennom kameraet mens jeg ventet på svar her, men ser ikke ut til at kameraet videresender s-video signalet ut på firewire. Jeg kopler til s-video, setter kameraet i VCR. Da vises det jeg vil ta opp på kameraskjermen, men når jeg plugger i firewire går kameraet automatisk over til å bruke DV in som kilde.

Ha...mens jeg skrev fant jeg et menyvalg i kameraet som heter "AV->DV out", hørtes ut som det kan løse problemet. Fant ikke noe av dette i manualen.

Skal forsøke på et nytt opptak, via kameraet.

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...