Ståle Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg har denne koden for å hente ut 10 random linker som jeg kan ha på forsiden. Men da blir ikke linkene alfabetisk. Hvordan kan jeg sortere linkene alfabetiskt, men også helt random. $linker = @mysql_query("SELECT * FROM linker ORDER BY RAND() LIMIT 10"); Endret 7. januar 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Deus Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Tror det skal gå ved å legge til ASC på slutten for å sortere alfabetisk. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Det virket ikke =/ Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 - Legg resultatene i en array ($resultsArray) $resultsArray = array_rand($resultsArray); array_multisort($resultsArray); Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 hvis du vil ha alt på sql kan du bruke subquery: SELECT * FROM ( select * from linker ORDER BY RAND() LIMIT 10 ) AS l order by name; Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Yes det funka fett. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå