twoflower Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg er en novise når det gjelder digitalkamera, men nå vurderer jeg å ta steget og kjøpe meg et kamera. Og det jeg vurderer er Nikon coolpix 2500. Men har blitt litt forvirret og håper noen kan hjelpe meg. Fotoknudsen har et tilbud på dette kameraet, og i deres annonse står det at det er 2,11 piksler. Men når jeg har vært inne på disse sidene, så står det at det er 1,92 piksler. Hva er det som er det korrekte? For jeg har blitt fortalt at det bør være over 2 piksler for å få et bra kamera. Ellers så høres det ut som et veldig kjekt kamera, og hvis noen har noen erfaringer med Nikon coolpix så hører jeg gjerne fra dere:) Twoflower (",) Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Kameraet har 1600x1200 = 1 920 000 piksler. Når folk sier at man skal ha over 2 MP, er det dette de mener. Vi har en test av kameraet her på Akamera.no, testeren var godt fornøyd. Kameraet har også vunnet en test i Dagbladet. MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Differansen mellom 2,11MP og 1,92MP brukes til å lagre data om bildet som f.eks. EXIF-data. Lenke til kommentar
vmax Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har et slikt kamera og er veldig godt fornøyd med det.Enkelt å bruke og gir flotte bilder.Så bra at jeg ikke bruker det på full oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå