JC81 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Noen som har fått til å koble disse to boksene sammen? Jeg får ikke tatt opp kanalene på dekoderen. Koblet på følgende måte: Antenne: Antenne fra vegg -> antenne inn dekoder. Antenne ut dekoder -> antenne inn dvd-recorder. Antenne ut fra dvd-recorder -> antenne inn på TV. Scart: Scart (VCR-utgang) fra dekoder ->AV2 (Input1/Decoder) inngang på dvd-recorder. Scart AV1(RGB)-TV fra dekoder -> SCART AV-inngang på TV. Får søkt opp de analoge kanalene vha analog tuner på dvd-recorder, tatt opp fra analogt tv-nett og sett på DVD-film. Men jeg får altså ikke tatt opp signalene fra dekoderen. Velger å ta opp fra input source AV2 (Input1/Decoder)-inngangen, men der vises kun en sort skjerm (ja, dekoderen er slått på...). Noen som har denne dvd-recorderen sammen med Get sin digitale dekoder som kan forklare meg hvordan dette skal gjøres? Evnt så er det sikkert mye likt på andre dvd-recordere også, så alle tips tas imot med takk. Har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke, men får det ikke til... Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Har du sett på instillingene under "video input" i settings på recorden? Har en kamerat som slet litt med det samme, men det var parabol og Canal Digital. Etter å ha fiklet litt med innstillingene på opptakeren, fikk vi bildet opp i svart hvitt. Var så en liten innstilling i dekoderen for å få farger igjen. Pass for all del på at scarten står i riktig inn/utgang på recorderen. At den som kommer fra decoderen går inn i video in. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Setup menu -> AV2/L1 In skal stå i Video eller RGB (er ikke sikker på om dekoderen gir RGB-signal). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå