5628452 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hei, eg fekk ein IBM ThinkPad 390X med windows xp som eg kunne bruke i skulearbeid, men eg får ikkje batteriet til å verke. Maskina treng straumkabelen for å starte, ellers er ho heilt daud. Som eg er vant med finnest det ein batteriindikator ved sida av klokka i statuslinja i windows, men den finn eg ikkje på maskina. Ein skulle tru at sjølv om batteriet er litt uggent etter nokre år, så vil statusen visast på ein indikator. Men det gjer ikkje. Treng eg ein drivar for batteriet, er batteriet øydelagt eller maskina øydelagt? Eller kan det ordnast i instillingane i windows? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Tipper at enten er batteriet ødelagt, eller så er ladekretsen på maskinen gåen! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 batteriet er sannsynligvis rett og slett utslitt. De færreste batterier varer mer enn to år, ofte mye mindre, med normal bruk. Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Men burde det ikkje i alle fall vere litt kontakt med batteriet? Eit par minutt straum? Endret 6. januar 2007 av Tykjepelken Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 når batteriet mitt var ferdig, så var det ferdig, maskina kuttet umiddelbart når strømmen ble trukket ut. Dette batteriet var litt over ett år gammelt, og det var ingen gråsone, plutselig, mens strømmen var tilkoblet, sluttet det å ta lading og virket aldri senere. Batterier til bærbare har noe innebygd beskyttelseselektronikk, mulig det er denne som nekter batteriet å hverken ta imot eller avlevere strøm når det er utslitt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 har du prøvd å lade den opp med en annen lader? Var borti det samme, men da vedkommende prøvde med en annen lader, så ble batteriet ladet opp... Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Eg skal prøve med ein anna ladar. Takk for svar (: Lenke til kommentar
polljen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Eg hadde nogenlunde samme problemet med min relativt nye Asus. Fungerte kun med strømkabel koblet i. Sendte den inn til service. Kom tilbake med nytt batteri. Fungerer utmerket etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå