Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[BSOD] Mistenker at ntoskrnl.exe er korrupt

Anbefalte innlegg

heisann.

Jeg har slitt litt med maskinen de siste dagene. Forleden kveld/natt tok det liksom helt av. Blåskjerm noen ganger og av å til bare at maskinen låser eller starter automatisk på nytt.

Jeg har somsagt googlet litt på nettet om ntoskrnl.exe men har ikkje fått noe til enda.

Det jeg lurer på er om det finnes noen slags form for register fiks?

Jeg lastet ned Windows debugger som jeg åpnet minidumpene i. Og der sto det "probably caused by: ntoskrnl"

Jeg har flere forksjellige minidump filer og de fleste er forårsaket av: ntoskrnl.

Noen av de andre er nvata.sys . Men jeg tror jeg har fått fikset det, med å ikke installere "IDE SW driver" tror jeg det het, i chipset driveren til nvidia.

[bSOD] = BlueScreen Of Death

Og den tredje [bSOD] var relatert til USBPORT.sys . Men den har bare vært en gang.

Jeg kan også si at dette som oftest skjer mens jeg spiller dataspill, men ikke nødvendigvis. Å jeg tror ikke det er feil på RAM.

Det jeg har prøvd for å fikse ntoskrnl er:

Jeg har bootet fra win xp cden og gjort følgende i dos:

G: cd i368

Expand ntkrnlmp.ex_ C:\windows\system32\ntoskrnl.exe

Og svaret jeg fikk var noe med at fila var eller ikke var utløpt.

Håper noen kan hjelpe meg med dette irriterende problemet

Mvh

RewinD [VfN]

Endret av REWZTAH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme problem, får bsod med to til tre forskjellige beskjeder men aldri hva som bsod skyldes. lastet ned debugwiz for å lese dumpfiler. får beskjeder som crash most likely caused by ntoskrnl.exe , usb.sys men også videodriver flere ganger. tror det er der problemet ligger. har selv et nvidia 7900 gt å etter 10 reinstalleringer sykt mye goggling fant jeg ut at jeg skulle stikke til nvidiaforumet, folk der er mildt sagt forbannet å lider av de samme symptomene som du beskriver, grunnen er som de sier at nvidia har gjort en creative med driverne sine i 90 serien noe de visstnok nekter på. har lastet ned gamle 84.21 drivere til kortet mitt etter anbefaling, maskinen er mye mer stabil men får en blåskjerm hver dag,nok til at jeg skal rive ut kortet å erstatte det med x1950 pro kort til 1400 kr,selv om det hadde vært mer økonomisk å vente til dx10 kortene fra ati slippes. etter 2 mnd og flere skoleoppgaver i dass pga bsod orker jeg ikke mer

edit hvis du stikke på nvidiaforumet ta et søk på bsod og 91.71 drivere

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Ja, skal skjekke det senere. Har nå tatt en reparasjon av windowsen. Alt gikk smertefritt, i tillegg ser at bra ut. Da er det bare å vente til neste BSOD dumper ned i fanget på meg:) hehe...

Ja, vi får se sa den blinde:P

kanskje alt er fikset.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som, Tordenflesk sa: Reparerte windows, så la jeg inn en gammel Nvidia driver: Nvidia Driver: 81.95.

Alt ser ut til å funke fett. Har ikke hatt noen blåskjermer til nå.

I tillegg har jeg overklokka pcen litt for å teste den litt

Skjermkort: 400@485/1000@1170Mhz.

Cpu: 2400@2814 Multiplier: x12 Vcore: 1,450V

Ram: 400@468 dramV 2,60 @ 2,75

HT-link: satt jeg til 3X 702mhz.

Noen som synes HT-linken er for lav? skal jeg sette den opp til 4x?

Alt ser stålende ut :tease:

Takk for hjelpen gutta boys:D

MvH

RewinD [VfN]

Endret av REWZTAH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...