satanjapan Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Get driver nå og tester ut en ny bredbånds teknologi over kabeltv nå, dem har hatt gode resultater ved 300 mbit og dem sa at det ikke var alt for lenge til dem kom til å ta dette i bruk. Blir nok ikke 300mbit med det første men blir nok en god del mer enn dem har i dag som er 26000/3000. Dette har jeg hørt av en som jobber hos Get. Endret 12. februar 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Er en ny standar innen dataoverføring på kabeltv som er på vei inn. Sikkert denne Get driver å prøver ut. Vet også at CD driver å tester dette ut, og i trondheimsområde er allerede BNTV over på denne. (Selv om de ikke leverer disse hastighetene mot kunder enda.) Lenke til kommentar
hiper Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 de har jo teknologien til og levere 300mbit til kunder MEN backbone nettet tror jeg ville blitt rimelig fort overbelastet da og desuten hva skal du med 300mbit interent hjemme? ikke mange servere som du kan laste med 300mbit fra iallefall, men hadde jo så klart vært veldig kult og hatt 300mbit internet hjemme Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Fått det fra ganske troverdige hold, men har ikke sett det skriftlig noe sted.Verdiløst er det absolutt ikke, stamkablene kan være ganske verdiløse, men spredenettet er faktisk ganske verdifullt. Finnes Vdsl som kan kjøre på 52mb synkront over korte avstander. 7924388[/snapback] Telenor ville ha laget ett enormt leven om dette og saken ville ha rullet i årevis i nyhetene så du kan værer helt trygg på at dette er bull. Problemet med VDSL o.l er jo at kabllengdekravet er latterlig, i endel tilfeller under 100m og da må man jo legge fiber nesten frem til døra og da er jeg ganske trygg på at man heller går hele veien med fiber. Lenke til kommentar
MisterB Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg bor sammen med 3 andre folk som har sitt og drive på med på internett : online spill,nedlasting,surfe på internett, you name it. Vi har det raskeste av liner vi kan få tak i hos oss. Men det går tregt uansett, Skal jeg spille WoW og resten av folka driver på med sine ting, får jeg latency rundt 500-700. V trenger virkelig utbygging av liner! Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg bor sammen med 3 andre folk som har sitt og drive på med på internett : online spill,nedlasting,surfe på internett, you name it. Vi har det raskeste av liner vi kan få tak i hos oss. Men det går tregt uansett, Skal jeg spille WoW og resten av folka driver på med sine ting, får jeg latency rundt 500-700. V trenger virkelig utbygging av liner! 7928318[/snapback] Hørt om QoS? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Telenor ville ha laget ett enormt leven om dette og saken ville ha rullet i årevis i nyhetene så du kan værer helt trygg på at dette er bull.Problemet med VDSL o.l er jo at kabllengdekravet er latterlig, i endel tilfeller under 100m og da må man jo legge fiber nesten frem til døra og da er jeg ganske trygg på at man heller går hele veien med fiber. 7928202[/snapback] Vdsl fungerer bra opp til ca 1km, og 95% av spredenettet er kortere enn det. Det er også spredenettet som er dyrt å bygge ut, så tror du vil se en del slike hybrid løsninger etterhvert. Gidder selvsagt ikke å nevne navn, men det er personer internt i Telenor som har sagt dette. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Vdsl gir >= 100Mbit inntil et par hundre meter og 12Mbit på 2km i følge en webside jeg fant. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hadde telenor fortsatt hett Televerket og vært 100% statseid tror jeg fiber ville vært allemannseie for flere år siden... 7918588[/snapback] Er det en spøk? Hvordan i alle dager kan du finne på og tro noe sånt? Staten er jo livredde og investere i infrastruktur og ett stivbent, byråkratisk og umoderne Televerk i statens regi ville antagelig vært en katastrofe for denslagsutbygginger. 7920481[/snapback] Nei, en spøk var det ikke, men jeg har heller ikke noen fakta å bygge en slik påstand på. Jeg tror det blir vanskelig å økonomisk forsvare en storstilt fiberutlegging pga de geografiske forholdene i Norge uten statlige subsidieringer. Internett gjennom luft er vel kanskje mer gjennomførbart og relativt rimelig i grisgrendte strøk Når staten kan forsvare å grave tunnel (ikke livredde for å investere i infrastruktur) til små øyer med noen få hundre innbyggere for å motvirke fraflytting og sentralisering tror jeg den samme politikken kunne brukes til å legge fiber... Når det gjelder stivbenthet og byråkratisk tenkning er ikke Telenor så innmari ulik staten. I alle fall ikke slik jeg kjente til Telenor en gang... Jeg hadde store forhåpninger til bredbåndsfabrikken en gang i tiden, men det viser seg at det ikke alltid er like lett... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Argh, jeg har ISDN. Det er ikke spesielt artig med tanke på at vi faktisk kan få bredbånd om bare de som setter opp trådløse antenner får litt fart på ræva Lenke til kommentar
MisterB Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hørt om QoS? 7928633[/snapback] Så klart har jeg hørt om det! Men probleme med det er at da vil alle konstant ha så så mye latency! da vil min latency lige på 300-300 Lenke til kommentar
hiper Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hørt om QoS? 7928633[/snapback] Så klart har jeg hørt om det! Men probleme med det er at da vil alle konstant ha så så mye latency! da vil min latency lige på 300-300 7933911[/snapback] tror desverre du har misforstått litt Lenke til kommentar
s13 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Telenor ville ha laget ett enormt leven om dette og saken ville ha rullet i årevis i nyhetene så du kan værer helt trygg på at dette er bull.Problemet med VDSL o.l er jo at kabllengdekravet er latterlig, i endel tilfeller under 100m og da må man jo legge fiber nesten frem til døra og da er jeg ganske trygg på at man heller går hele veien med fiber. 7928202[/snapback] Sjekket det litt mer opp i dag, var litt feilinformasjon her. Telia kommer til å overføre sitt nett til staten i årsskifte 2008, den norske stat skal følge med på hvordan utviklingen av dette og gjennomføre i Norge hvis det er vellykket. Med andre ord vil Norge fortsatt ligge noen hestehoder bak. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Telenor ville ha laget ett enormt leven om dette og saken ville ha rullet i årevis i nyhetene så du kan værer helt trygg på at dette er bull.Problemet med VDSL o.l er jo at kabllengdekravet er latterlig, i endel tilfeller under 100m og da må man jo legge fiber nesten frem til døra og da er jeg ganske trygg på at man heller går hele veien med fiber. 7928202[/snapback] Sjekket det litt mer opp i dag, var litt feilinformasjon her. Telia kommer til å overføre sitt nett til staten i årsskifte 2008, den norske stat skal følge med på hvordan utviklingen av dette og gjennomføre i Norge hvis det er vellykket. Med andre ord vil Norge fortsatt ligge noen hestehoder bak. 7935280[/snapback] Årsaken i Sverige er at Telia Sonera skal privatiseres 100 %, og i den sammenheng er det en politisk umulighet at infrastrukturen følger med. I Norge er det ingen diskusjon om økt privatisering av Telenor før eventuelt etter neste Stortingsvalg, dvs tidligst kan dette skje i 2010/2011. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå