Gå til innhold

Logitech Z-5500 mot vanlig dvd-spiller & tv-lyd ?

Anbefalte innlegg

Godt nyttår folkens!

Til dere av dere som er så til de grader allvitende :D

Noen som har gjort, eller vet hvordan jeg kan, eller OM jeg kan bruke Z-5500 anlegget jeg fikk til jul mot tv & dvd anlegget jeg har i stua?

Jeg har da etter litt knoting :innocent: klart å få igang anlegget mot min Xbox360 ved hjelp av en optisk kabel men ønsker gjerne å bruke en dvd-spiller jeg har, og gjerne tv-lyden også....

Noen som har noen råd om hvordan jeg må gå frem, og event hva ekstra kabler jeg trenger? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med nytt anlegg!!

Jeg har anlegget selv, og jeg har det koblet mot tv, pc, dvd-spiller og gamecube.

Ikke no problem å koble det opp mot dvd-spiller og tv.

For å koble til dvd-spilleren må du ha en

315964.jpg coax kabel.

For å koble til tv'n må du ha en lydutgang på tv'n , har du ikke det må du ha en

105633.jpg sånn scart adapter med ut switch.. Så du får utgang til lyd, og en

304809.jpgphonokabel med minijack i den ene enden.

som du sikkert har skjønt får du ikke surround fra tv'n i og med at det er stereo source.

Alt dette får du på Elkjøp, expert, clas ohlson, biltema osv. eller på nett hvis du vil.

Mvh.

Shrek_2

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Hey igjen Shrek_2 :D

I morgen kjøpes kabler etter din anvisning, og det ser jeg frem til, men jeg prøver da å ligge litt i forkant; derfor;

Coax-kabelen du anbefaler mot dvd-spilleren, i hvilket "hull" skal den inn i bak på kontrollenheten til Z-5500'en?

Og tv'en min er såpass ny at den har rød/hvit lydutgang, men denne minijack'en du nevner, den må vel inn på sida av kontrollenheten den da vel?

Eller ? :hmm:

Endret av Morrizon
Lenke til kommentar

Hey igjen Morrizon :D

Hey igjen Shrek_2  :D

I morgen kjøpes kabler etter din anvisning, og det ser jeg frem til, men jeg prøver da å ligge litt i forkant; derfor;

Coax-kabelen du anbefaler mot dvd-spilleren, i hvilket "hull" skal den inn i bak på kontrollenheten til Z-5500'en?

7672270[/snapback]

Den skal inn i hullet til venstre for det optiske. Hullet det står DIGITAL COAX over.

Og tv'en min er såpass ny at den har rød/hvit lydutgang, men denne minijack'en du nevner, den må vel inn på sida av kontrollenheten den da vel?

Eller ?  :hmm:

7672270[/snapback]

Hmm Når jeg har svart, har jeg ikke tatt høyde for at du kanskje bruker 6kanals analog fra pc. Altså tre jack plugger? Gjør du det så blir det fort lite ledige innganger.

Det er en liten bryter bak på kontrollenheten som gjør at du kan velge om du vil kjøre en 6 surround inngang eller tre stereo innganger.

Logitech_z5500_5.jpg

Noe som gir litt flere tilkoblingsmuligheter med stereo innganger(3 minijack). Men kun 2 med surround(Coax og optisk)

Så da må du egentlig velge om du vil ha tre surround innganger eller tre stereo+2 surround.

Med mindre du bruker pc`n til å se/spille filmer/spill med surround er det ikke no vits med surrond tilkobling til den..

Litt rotete skrivd pga. dårlig tid på skolen, men du skjønner vel hva jeg mener..

Mvh.

Shrek_2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...