KingKBH Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg har en gammel toshiba bærbar dær ide kontrollen er litt rusten så jeg får ikke cd rom til å fungere har teste dette ut grundig så ikke kommenter dette. Har ikke tilgang på USB cd rom heller, eneste løsning slik jeg ser det er å installere fra en partisjon på harddisken. Har søkt å lest overalt men finner ikke noe svar på hvordan jeg skal få installert windows... Har tatt ut harddisken å kopiert over i386 mappen og lastet ned smartdrv.exe, men når jeg starter installasjonen kommer det opp en beskjed dær d står "Setup was unable to install Windows boot manager" å dær er d stopp... Noen som har noen tips, ettellerannet jeg kan prøve? Har også mulighet for å koble harddisken til stasjonær pc via usb, men klarer ikke installere windows, går bare i blåskjerm etter filkopiering å omstart... På forhånd takk. Endret 6. januar 2007 av KingKBH Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du må ha en partisjon som er FAT16 hvis jeg ikke husker helt feil, som er på rundt 1 CD eller litt større, som inneholder hele installasjonen, det er tilogmed mulig du må ha to, men uansett, etter at du har kopiert innholdet til harddisken, og flyttet den til den toshibaen, så setter du inn en DOS boot-disk og starter C:\I386\install.exe Den trenger da den ene fat16 disken til å mellomlagre installasjonen på. Jeg er usikker på om du kan bruke FAT32, men det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
KingKBH Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Takk, skal prøve det... HAr ogsa prøvd å lage en egen partisjon på stasjonær maskina for å prøve å overføre den til harddisken med å kopiere partisjonen i partitionmagic, men MBR å sånt vil selvfølgeli ikke fungere, "insert system disk" står d bare... Noen alternative program jeg kan bruke? Driver å laster ned norton ghost, skal prøve det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå