Villanden Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg føler jeg har blitt kastet til siden i denne dual-core prosessor lanseringen det siste året. Jeg vet ikke en gang hvordan dual core oppsettet ser ut inne i en maskin. Så mine spørsmål er: 1. For to AMD prosessorer, hva kreves? (Spesielle CPU'er, hovedkort etc)2. Har mitt hovedkort muligheter for to prosessorer? Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16. Og hvilke prosessorer må jeg eventuellt kjøpe for å oppgradere til dobbel cpu? link til hovedkortet All hjelp blir satt veldig godt pris på. Jeg søkte for å se om disse spørsmålene hadde blitt besvart fra før, hvis jeg overså en topic så beklages dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 ser ikke ut som at hovedkortet ditt er kompatibelt /Athlon 64, Athlon 64 FX men mulig en bios oppdatering kan gjøre at du kan ha det likevel. dual core er bare en "brikke" . og ser helt lik ut som den du har i maskinen nå. de fleste hovedkort idag støtter dual core. intel core 2 duo er det som yter best. men da kreves et sokkel 775 hovedkort. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Joda. Hovedkortet ditt er kompitabelt med dual core prosessorer. "Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64" En ting er at dual core prosessorer, betyr ikke at det er 2 induviduelle prosessorer, men 2 kjerner i en cpu. Cpuen ser helt lik ut som før, bare 2 kjerner. https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Det er CPUene du kan ha til hovedkortet ditt. Men sokket 939 begynner å bli utdatert, ettersom sokket AM2 er AMD's nyeste sokket. Og Intel har kommet med Duo 2 Core prosessorene sine, som har god ytelse/pris. Så skal du oppgradere, vil jeg anbefale deg å se på AM2 eller 775, helst 775. Men det kan bli litt problemer hvis du har AGP skjermkort. Forumet har også en kategori til hjelp og salg https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå