Gå til innhold

Problemer med full-skjerms video på TV.

Cobos

Anbefalte innlegg

Jeg har et 7600GT PCIe skjermkort og et Matrox G450PCI skjermkort.

Videre har jeg 3 skjermer: 19'' LCD, 17'' CRT og en FS VQ40-1 LCD TV.

For øyeblikket er Matrox'en og CRT'en ikke satt inn i maskina, men ønsker senere ekstra skjermplass via den løsningen.

LCD-TV'en er naturligvis TV skjermen og ønsker dermed klonet bilde slik at jeg kan bruke TV'en til spilling og surfing. TV'en er tilkoblet med DVI på sekundær DVI port på 7600GT kortet. Maks oppløsning er 1366x768. Siden TV'en har 1:1 pixelmapping fungerer det fint å surfe og spilling går også fint (dog pga annen ratio blir det enten sørgerender eller rare mennesker :)

Der problemet kommer er idet jeg på primær skjerm (altså 19'' LCD) starter en eller annen videofilm gjerne med wide aspectratio. Av en eller annen merkelig grunn så sender da plutselig 7600GT kortet da et 1920x1080i 50Hz signal ?? Jeg vil jo ha det til å bli et fullskjermssignal med riktig aspectratio. Dette fungerte med det forrige oppsettet mitt med et Parhelia kort så det skal være mulig. Spørsmålet er bare hvor i nView jeg setter opp dette ?

Meget takknemlig for alle gode forslag.

Cobos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg klarte å "løse" det. Etter å ha rotet litt rundt i nvidia Control Panel klarte jeg tilslutt å se hele videofeeden på TV'en. Fortsatt sender skjermkortet ut et 1080i signal, men det virker som TV'en klarer å nedskalere dette. Riktignok klarer jeg ikke å se forskjell på et vanlig 624x352 opptak og et 1280x720 HDTV opptak så helt fornøyd er jeg ikke :) Men jeg ser ihvertfall noe som klart er en forbedring.

Cobos

Lenke til kommentar

Og siden ting nesten virket var jeg dum nok til å plugge inn mer stuff :)

Nå ER matrox PCI kortet plugget inn og det ligte IKKE nVidia Control Panel.

Hver gang jeg går til Display properties --> Settings får jeg beskjed om at en av driverne er for eldre windowsversjon og at std VGA drivere er lastet. Noe som er litt irriterende siden den har funnet og riktig lagt inn drivere for både CRT skjermen og Matrox kortet. Den står som skjerm 2 i listen men har mulige oppløsninger på -1 pixel ??

Noen som har noen ideer ?

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...