HolgerL Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg har en data med én (ny) SATA-disk (og et helt nytt, moderne hovedkort). Disken blir oppdaget av BIOS-en, og den virker til å fungere helt normalt. Når jeg starter installasjonsprogrammet (booter fra CD-en) får jeg valgt å installere på disken (som jeg formatterer i samme slengen), og installasjonsfilene kopieres over. Så står det i installasjonen at den må reboote, som den også gjør, men etter rebooten får jeg feilmelding: "Feil under lasting av operativsystem". Trykker jeg en knapp restarter maskinen og samme feilmelding kommer på samme sted. Jeg har prøvd flere ganger, men det samme skjer hver gang. Vær så snill og kom med forslag, hjelp eller kommentarer. [LØST] Se innlegget mitt nedenfor for løsning. Endret 6. januar 2007 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Den meldingen kommer fra MBR koden. Det oppstår en feil når partisjonens bootsektor skal leses. Den mest nærliggende er at bootrekkefølgen er stillt inn feil. Sjekk i BIOS menyene at det er riktig HDD som er stillt inn til å boote. Hvis du har flere disker er det uansett en god ide å koble vekk alle andre enn den du skal installere på. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Den meldingen kommer fra MBR koden. Det oppstår en feil når partisjonens bootsektor skal leses. Den mest nærliggende er at bootrekkefølgen er stillt inn feil. Sjekk i BIOS menyene at det er riktig HDD som er stillt inn til å boote. Hvis du har flere disker er det uansett en god ide å koble vekk alle andre enn den du skal installere på. 7655233[/snapback] Jeg har koblet av alle de andre, og det er harddisken som er satt til å boote, men akkurat det samme skjer. Endret 6. januar 2007 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Mulig det er dette som er problemet ditt? http://www.alexnolan.net/articles/installxpsata.htm Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kan vel ikke være manglende driver når installasjonen funker såpass at filer kan installeres? Du har ikke tilkoblet noen USB enheter? De kan lage kluss. Har du førsøkt å slette partisjonene og lage ny? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg fant ut av problemet. Jeg måtte endre access mode i BIOS-innstillingene til disken fra auto til large. Jeg fant dette tipset etter søking på feilmeldingen (på engelsk) i Google. Takk for hjelpen. Endret 6. januar 2007 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg