mikk- Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hei. På datarommet på skolen min er det et rart problem. Det gå ikke an å gå inn på sider med .no! Trodde først kanskje at det kunne muligens ha noe med routeren å gjøre, men så oppdaget jeg at det er en maskin som .no-sidene funker på. Denne er koblet på routeren på akkurat samme måte som de andre. Noe som er enda merkeligere er at det gikk an å gå inn på sol.no på en av de andre maskinene en liten stund, men ikke noen andre sider med .no. Det går imidlertid helt fint å gå inn på sider med .com på alle maskinene. Har stillt sikkerhetsvalgene på egenskaper for internett på 'standard' uten at det hjelper. Det kjøres 2xISDN. :sad: Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Du må alltid skrive inn full URL, dvs, Http://www.sol.no . Da skal det funke uansett, unless det er noen begrensninger på serveren/routeren. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Har prøvd det! det funker ikke lell... Lenke til kommentar
Rent2Kill Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 På en skole er det ofte Domene. Dette må setts opp rett. Blir ikke det gjort kan du få slike problemer. Jeg vet hva problemet er men det er litt nye og skrive fram og tilbake om får jeg får all info jeg trenger for og være sikker. Har du spørsmår kan du sende en mail. [email protected] Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 snodig.. problemer med DNS'en? Vi brukte tidligere 193.212.1.10, men den kom plutselig kun inn på .com sider. Så bytta vi til .11, så fungerte det Lenke til kommentar
keisamteisam Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 http://www.online.no/ti/kundeservice/ 148.122.208.99 og 148.122.161.3 som skal brukes Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Ehh... Hvordan skifter man DNS? Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 09:31, skrev Mikka:Ehh... Hvordan skifter man DNS? I Egenskaper for TCP/IP (hvordan du kommer dit, avhenger av OS). Hvis skolens sysadmin har gjort jobben sin, har du ikke rettigheter til å gjøre det, men du kan jo alltid teste. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Det er en amatørskole med en "datamann", som han kaller seg, som bare skjekker ledninger og ringer kommunen og ber de skjekke det, så finner ikke han duden der feilen og så driter de i det. :wink: (Røros) [ Denne Melding var redigert av: Mikka på 2002-12-01 09:51 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå