Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med dvd brenner etter ny hardware, hjelp...

Anbefalte innlegg

Hei, har nå de siste timene tatt ifra hverandre dataen og satt på ny cpu vifte samt montert et nytt lydkort. Alt så ut til å fungere helt flott, men den gang ei, nå når jeg prøver og legge driver cden (til lydkortet), eller en hvilken som helst annen dvd/cd, vil ikke dvd brenneren min lese det. Det snåle er at den vises i "min datamaskin" og i bios. Ved oppstart av dataen lager dvd-driven noen helt forjævlige :thumbdown: lyder, varer bare i et halvt sekund om gangen, men høres ikke bra ut, dette skjer også når jeg legger i en cd/dvd! :nei: Alt fungerte helt flott før jeg satte inn de nye komponentene, som jeg har relativt lyst til og prøve nå, etter å ha drevet på å montert samt prøvd masse forskjellige ting for å få dataen til å fungere ordentlig...

Lyden kan minne litt om en slik lyd man hører ifra diskettdriven, har testet mangen forskjellige jumper muligheter, men som sagt, rart at den plutselig ikke skulle fungere :(

Har noen hatt et lignende problem, og har en mulig løsning til meg, hadde jeg satt STOR pris på det :thumbup:

Forresten, her er tingene jeg monterte;

Cpu vifte og lydkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg monterte en gammel cd-drive med de samme kablene som dvd brenneren sto montert med, og den fungerte som den skulle... Har da kommet til den konklusjonen at dvd brenneren var long gone :( , så jeg har bestillt meg en ny :p

Men hvordan kan det ha seg at den bare sluttet å fungere, sånn uten videre? Åpne/lukke mekanismen fungerer ivertfall fint, men cd/dvd platen begynner aldri å leses/spinne rundt, brenneren bare lager noen grynte lignende lyder... :thumbdown: Det eneste jeg gjorde med den var å ta ut og inn ledningene når jeg tok ut hovedkortet... :dontgetit:

Uansett, ingen som har noe å tilføye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...