Gå til innhold

IMAPcopy for courier

Anbefalte innlegg

Skal flytte mail fra en leid mailtjeneste til privat server. Vil da helst ha med meg all mailen fra den gamle serveren. De kjører courier-imap.

Den private serveren kjører også courier-imap, med maildir som lagringsmetode.

Hva er enkleste måten å kopiere all mailen mellom disse serverene? (Jeg har ikke tilgang på filsystemet på den gamle serveren.)

Prøvde imapcopy men den finner ingen mailer. Google fortalte at dette scriptet bare støtter courier-imap versjoner eldre enn 3.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal flytte mail fra en leid mailtjeneste til privat server. Vil da helst ha med meg all mailen fra den gamle serveren. De kjører courier-imap.

Den private serveren kjører også courier-imap, med maildir som lagringsmetode.

Hva er enkleste måten å kopiere all mailen mellom disse serverene? (Jeg har ikke tilgang på filsystemet på den gamle serveren.)

Prøvde imapcopy men den finner ingen mailer. Google fortalte at dette scriptet bare støtter courier-imap versjoner eldre enn 3.0

7654184[/snapback]

Fetchmail er fin til slik bruk. Den henter eposten og kan levere den til en anna smtp-server.

Lenke til kommentar
fetch får ikke med seg flaggene (om en mail er lest, videresendt, besvart, osv.)

Den klarer heller ikke å legge i riktige mapper...

Kombinasjonen IMAPtoMbox og MboxtoIMAP klarer mappene, men heller ikke den metoden får med seg flagg...

7657689[/snapback]

Det gjer den på mi maskin. Eg får merka e-posten som lest, svart på, o.l, og det fungerer heilt utmerka...:) Så da har nok du satt opp fetchmail feil eller bruker gammel versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...