petterg Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Skal flytte mail fra en leid mailtjeneste til privat server. Vil da helst ha med meg all mailen fra den gamle serveren. De kjører courier-imap. Den private serveren kjører også courier-imap, med maildir som lagringsmetode. Hva er enkleste måten å kopiere all mailen mellom disse serverene? (Jeg har ikke tilgang på filsystemet på den gamle serveren.) Prøvde imapcopy men den finner ingen mailer. Google fortalte at dette scriptet bare støtter courier-imap versjoner eldre enn 3.0 Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Skal flytte mail fra en leid mailtjeneste til privat server. Vil da helst ha med meg all mailen fra den gamle serveren. De kjører courier-imap.Den private serveren kjører også courier-imap, med maildir som lagringsmetode. Hva er enkleste måten å kopiere all mailen mellom disse serverene? (Jeg har ikke tilgang på filsystemet på den gamle serveren.) Prøvde imapcopy men den finner ingen mailer. Google fortalte at dette scriptet bare støtter courier-imap versjoner eldre enn 3.0 7654184[/snapback] Fetchmail er fin til slik bruk. Den henter eposten og kan levere den til en anna smtp-server. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 fetch får ikke med seg flaggene (om en mail er lest, videresendt, besvart, osv.) Den klarer heller ikke å legge i riktige mapper... Kombinasjonen IMAPtoMbox og MboxtoIMAP klarer mappene, men heller ikke den metoden får med seg flagg... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kan du ikke bare kopiere dem i e-post-programmet? Dra fra en mappe til en annen. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Mulig noen mailprogrammer kan slikt... det funker ikke med opera. Kjennskap til noen som kan slikt? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Thunderbird og Outlook Express. Enkelt å sikkerhetskopiere mailer på denne måten. Man bare kopierer fra en IMAP-konto til en lokal mappe. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Får du det tilbake på den nye imapserveren fra lokal mappe? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 fetch får ikke med seg flaggene (om en mail er lest, videresendt, besvart, osv.)Den klarer heller ikke å legge i riktige mapper... Kombinasjonen IMAPtoMbox og MboxtoIMAP klarer mappene, men heller ikke den metoden får med seg flagg... 7657689[/snapback] Det gjer den på mi maskin. Eg får merka e-posten som lest, svart på, o.l, og det fungerer heilt utmerka... Så da har nok du satt opp fetchmail feil eller bruker gammel versjon. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Får du det tilbake på den nye imapserveren fra lokal mappe? 7665152[/snapback] Bare å dra dem tilbake igjen det. Fungerer akkurat som filbehandling i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå