Bayas Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hei jeg har en ekstern harddisk som jeg hadde lagret all backup på, nå har jeg formatert pcen, men når jeg koblet til den eksterne hardisken etter å ha formatert slo den seg rett av og nå får jeg ikke på hardisken mer, den gir ikke fra seg et hint om at det er liv i den. Den har rett og slett sloknet helt! Hva kan være probleme? Lenke til kommentar
Joney Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hei jeg har en ekstern harddisk som jeg hadde lagret all backup på, nå har jeg formatert pcen, men når jeg koblet til den eksterne hardisken etter å ha formatert slo den seg rett av og nå får jeg ikke på hardisken mer, den gir ikke fra seg et hint om at det er liv i den. Den har rett og slett sloknet helt! Hva kan være probleme? 7654141[/snapback] Har du målt spenningen i kontakten (med voltmeter) ? Eller eventuelt på sekundærsiden av transformatorer (den lille svarte boksen på ledningen) på strømforskyningen. Kan være den rett og slett har fått overspenning og dermed gått i stykker. Eller det kan være at den for for lite spenning. Spenningen over primærsiden bør være tilnerma lik det som står trykt på transformatoren. Det vil si 12V- eller noe. På min står det: Input AC 100-240V~ Output DC 12V- edit: Ikke at det har noe med harddisken men dersom det er spenningsfeil i kontakten ville jeg tillkalt en elektriker. Spenningen i kontakten bør være ca 230V~ Andre feil kan være at det er brudd i ledningen. Dette kan du måle ved hjelp av et ohmmeter. (lite trolig siden du fikk start på den helt i starten etter hva jeg har forstått) Kan gi nermere info om alt seinere om du er interessert (begyner å bli litt seint nå ) Endret 6. januar 2007 av Joney Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå