Gå til innhold

Microsoft's Achievement Points Yield 'Nerd Cred'

lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

360en min er veldig ny, så har ikke 200 engang.

Men har merket allerede (særlig da jeg kjøpte DOOM) at jeg jobber ekstra for å plukke med meg så mange som mulig på veien. :)

(Også derfor jeg spiller Ultra-Violence. Bra utfordring, men blir mye saving. ;) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

synes systemet er utrolig bra, siden det får folk til og spille spillet mer, gå dypere inn i det for og få poeng...

f.eks COD hadde jeg aldri giddi og spillt engang til, hvis det ikke var for at jeg kunne få noen poeng.

men det bryr meg null om jeg ikke har flest poeng.

jeg har nå ca 5000 poeng av 15.000 mulige.

Lenke til kommentar

Synes systemet er genialt jeg også. Som mange andre her, får det meg til å utforske spillet mer. Dessuten synes jeg det er gøy med litt ekstra utfordringer. Egentlig bryr jeg meg ikke noe særlig om hvor mange poeng jeg har, men vi har nå begynt på en liten slags intern konkurranse i kompisgjengen. :p

Bygdedyret.png

Lenke til kommentar

Det fikk meg til å vinne 300 kamper på FIFA 07, selv om jeg hater det spillet og heller vil spille PES6. Nå som jeg har klart det, har jeg all verdens tid til litt ekte fotball heldighvis.

Achievement er teit, men det funker. Jeg vet ikke hvorfor jeg egentlig gidder, men jeg føler det er noe jeg må gjøre fordi jeg har lyst til å bli helt ferdig med et spill. Dette er det jeg mener achievements er til. Ikke i alle tilfeller da, selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Synes achievements er en fin-fint måte å legge til replay-value på spill, de gjør at du ofte tar deg tid til å gjøre ting du vanligvis ikke ville gjort ettersom du vet du kan få achievement for det.

Synes også det er en fin måte å sammenligne sine spillprestasjoner med venner på, å sammenligne seg selv med resten av verden er temmelig dødfødt, samme som leaderboards egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg syns ideen eg bra og har ingenting i mot det. Jeg ser av og til hva de forskjellige acheivement`ene er for noe, men har til nå ikke gått inn for å få dem. Passerer vell snart 1000..

Litt Offtopic: Hvordan stiger rep`et ditt? stiger det automatisk til 5 stjerner? Eller holder det med at kun en eller 2 stemmer på deg, så vil den gå til topp, så lenge ingen har gitt deg negativ stemme? Noen som vet hvordan det fungerer?

Lenke til kommentar
Det motiverer meg til og utforske mer av spillene og til å se sider av spillene jeg ellers aldri ville sett, ergo -en god ting! :)

Men er ikke noen spesiell Achievement-hore egentlig, tar de Achievementene som ser mosomme ut ;)

7654279[/snapback]

Helt enig! Selv om jeg gjorde en del achivements i GoW bare for å få achivements(bla. spille alle banene på ranked, og alle matchtypene. Drepe 100 folk med motorsagen ;) ) Mest pga. meg og en venn av meg hadde en liten konkuranse, hvem som fikk mest ahivements i GoW, nå ligger jeg på 730 og han på 770 :p Så jeg synes at Achivements er fine som konkuranser blant venner :p

Lenke til kommentar

Jeg er litt opp og ned. Noen spill er jeg ikke så opptatt av achievements, mens andre som Gears of War prøver jeg å få alle 1000 poenga. Litt usikker på om jeg noen gang får den siste da, 10 000 kills i ranked games. Det blir noen spilltimer det. Spørs om ikke Halo 3 har kommet ut før den tid.

Lenke til kommentar

Morsom måte å gi litt dybde til spill som ellers kanskje er litt overfladiske. Noen spill har dog helt absurde achievements (Fifa '07 anyone?), og det gjør ikke annet enn å skape irritasjon for min del.

Har i skrivende øyeblikk rundt 1050 av 5000 totalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...