stoffix Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ang. utdeling av ip, så gjør ikke switchen dette, men hvis du ifra modemet/routeren, gir hver datamaskin en statisk ip, og så inne i windows på datamaskinene setter samme ip manuelt (ikke automatisk ip) slik at den ip'n du har stilt inn i windows samsvarer med den ip'n som er stilt til å være statisk i routeren. nå kan du ta ut modemet og alle datamaskinene har samme IP, de vil også alltid ha disse ip adressene i nettet. nå kan du feilsøke uten å ha modemet koblet inn! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Er det ikke bare å secpol.msc og sette: Local Policies -> Security Options -> Network Access: Sharing and security model for local accounts til "Guest only" Local Policies -> User Right Assignment -> Deny access to this computer from the network : Fjerne guest her Local Policies -> User Right Assignment -> Access this computer from the network : Legge til guest her Kjøre lusrmgr.msc, sørge for at guest ikke er deaktivert, velg "Set Password" og trykk OK med blanke passord på begge maskinene, både den du skal inn på og den du går inn fra. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Er det ikke bare å secpol.msc og sette: Local Policies -> Security Options -> Network Access: Sharing and security model for local accounts til "Guest only" Local Policies -> User Right Assignment -> Deny access to this computer from the network : Fjerne guest her Local Policies -> User Right Assignment -> Access this computer from the network : Legge til guest her Kjøre lusrmgr.msc, sørge for at guest ikke er deaktivert, velg "Set Password" og trykk OK med blanke passord på begge maskinene, både den du skal inn på og den du går inn fra. 7686588[/snapback] Tusen takk JohndoeMAKT Jeg kjøpte nye gigabit kort og monterte disse i de to pc`ne som ikke greide å kommuniser, og så fulgte jeg dine instrukser.. og nå virker det helt fint.. Jeg er ikke sikker på om det er de integrerte nettverkskorta som er problemet eller om det var løsningen din som virket.. men nå virker det iallefall.. så tusen takk !! PS: til uka skal jeg prøve å ta ut et av de nettverkskorta, og se om det fremdeles virker.. Men sansynligvis var det IKKE nettverkskorta.. da jeg kom jo på internett med dem.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tusen takk JohndoeMAKT 7689634[/snapback] Dæven ... nå fikk jeg nesten lyst til å dra hjem fra jobben litt tidligere og prøve jeg også ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå