okasin Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Skrev net view i cmd, og fikk opp alle pc`ne i nettverket..Alle maskinene er i samme arbeidsgruppe.. kalt WORKGROUP, men tror du kanskje det vil hjelpe å bytte til et annet navn ? eller mente du at jeg skal ha domene nettverk ? 7665415[/snapback] Jeg har vært borti enkelt nettverksnavn som simpelthen ikke funker for noen PCer. For eksempel fungerte ikke PCene til et par kamerater i MSHOME. Da vi skifta navn til noe annet fungerte det med engang. Vi testa dette ved flere anledninger. 7665458[/snapback] Måtte jo prøve dette også, selvom det hørtes rart ut.. men kan nå bekrefte at heller ikke dette virket.. byttet navn til 3 ganger (kjedelig og kreative navn ) men uten hell.. Så da har jeg vell prøvet alt !! ?? !! FTP er helt utelukket da alle pc`ne har kontakt med filserver.. så den biten er grei.. men trenger som sagt muligheten til å hente og sende filer mellom alle pc`ne.. enkelt og greit ! Kan bare ikke fatte og begripe at dette skal være SÅ vanskelig !! ...POKKER! (legg merke til at jeg nå har skrevet dette riktig he he) Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 ..Det finnes ikke et eget program da, noe alla Microsoft sitt veiviser for nettverksinstalasjon ? ER villig til å betale noen kroner for å få dette til å virke og en forklaring på hvorfor dette ikke fungerer.. Nå har jeg handlet inn en HTPC til som skal stå i stua.. har ikke kopplet opp denne ennå.. men det blir jo helt krise om jeg ikke får den opp å gå heller på nettverket.. sukk Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ossen er det jeg får fiksa sånn at hvis jeg søker på en annen pc i netverket, og skal inn på den, så står det at jeg må logge inn med passord og sånn møkk Selv om ingen av maskinene hjemme har noe passord eller sånne ting blir forbanna jeg Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ossen er det jeg får fiksa sånn at hvis jeg søker på en annen pc i netverket, og skal inn på den, så står det at jeg må logge inn med passord og sånn møkk Selv om ingen av maskinene hjemme har noe passord eller sånne ting blir forbanna jeg 7673889[/snapback] da er det ikke aktivert fildeling på dem Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Uten å vær alt for bastant tør jeg vedde en kasse pils på at dei 3 som ikke vil snakke sammen med resten av nettverket er dei som kjører XP home som OS. XP home mangler vel en god del med nettverks muligheter, vist jeg ikke husker feil da.... Lenke til kommentar
okasin Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Uten å vær alt for bastant tør jeg vedde en kasse pils på at dei 3 som ikke vil snakke sammen med resten av nettverket er dei som kjører XP home som OS. XP home mangler vel en god del med nettverks muligheter, vist jeg ikke husker feil da.... 7678490[/snapback] Nå skal det bli godt med en kald pils he he.. Den ene pc`n er det home på, mens de som 2 andre er det xp proffesionale på.. Så du har delvis rett.. men bare 33% rett.. så du får ta en kald en for meg ! Tror jeg får leie inn en proff fyr.. nå har jeg holdt på i langt over et år med dette,, prøvet 3 forskjellige forum.. ingen som har fulgode løsninger.. Brukt xxx antall kroner på telenors "proffe" gutter som tar 26 spenn i minuttet for å kun si det jeg alerede vet ! Vell takk for alle forslag som kom inn.. men nå gir jeg opp! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det eneste som duger er coax.. Da får du bare 10mbit, men jeg kan love deg det funker som fjell. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg har lignende problemer på mitt hjemmenettverk. Der fungerte alt fint i flere år, med WinXP Pro på alle maskiner, men så fikk jeg ikke opp den ene av dem i "My Network Places", og uka etter forsvant en annen .... Nesten så en skulle tro at det kunne ha sammenheng med en update fra Microsoft ... Jeg prøvde selvsagt "alle" gode tips fra et ukjent antall kilder, inkl. hw.no, men ingenting hjalp. En dag prøvde jeg å skrive "\\Maskin1\FolderNavn" i adresse-feltet i Windows Explorer, og uten besvær kunne jeg beskue innholdet i folderen på den maskinen som hadde nektet å vise seg i My Network Places. Jeg testet andre mapper og andre maskiner, og fikk tilgang til alle sammen. Så nå har jeg lagt inn mine 'shared folders' som Favorites og trives med det. Det virker i hvert fall. "Hvis du står foran et uløselig problem, så bytt det ut med et som er løselig - og løs det istedet." Lenke til kommentar
okasin Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg har lignende problemer på mitt hjemmenettverk. Der fungerte alt fint i flere år, med WinXP Pro på alle maskiner, men så fikk jeg ikke opp den ene av dem i "My Network Places", og uka etter forsvant en annen .... Nesten så en skulle tro at det kunne ha sammenheng med en update fra Microsoft ... Jeg prøvde selvsagt "alle" gode tips fra et ukjent antall kilder, inkl. hw.no, men ingenting hjalp. En dag prøvde jeg å skrive "\\Maskin1\FolderNavn" i adresse-feltet i Windows Explorer, og uten besvær kunne jeg beskue innholdet i folderen på den maskinen som hadde nektet å vise seg i My Network Places. Jeg testet andre mapper og andre maskiner, og fikk tilgang til alle sammen. Så nå har jeg lagt inn mine 'shared folders' som Favorites og trives med det. Det virker i hvert fall. "Hvis du står foran et uløselig problem, så bytt det ut med et som er løselig - og løs det istedet." 7680985[/snapback] Prøvet det også skrev: \\kontor\Film Men kommer ikke inn da heller gitt.. prøvde også IP , men uten hell.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 En dag prøvde jeg å skrive "\\Maskin1\FolderNavn" i adresse-feltet i Windows ... 7680985[/snapback] Prøvet det også skrev: \\kontor\Film Men kommer ikke inn da heller gitt.. prøvde også IP , men uten hell.. 7682192[/snapback] Ja, ja, noen som har det verre enn meg ... En får trøste seg med det en kan. Kan du pinge de andre maskinene uten problemer, eller er det dødt på det nivået også? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Er alle koblet til switchen eller er noen koblet til routeren og? Prøvd å koble vekk routeren og se om dem finner hverandre når dem ikke er på nettet? Lenke til kommentar
Sanchez Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg går ut i fra at du bruker statisk ip....? -Og samme subnet....? Lenke til kommentar
fluke78 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Slutter meg til det Thor sier. På en ruter jeg var borti er det en instilling som heter "Isolate AP" eller noe sånt. Altså at alle maskinene har tilgang til nett, men ikke til hverandre innbyrdes. Det var en LinkSys router forøvrig. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg går ut i fra at du bruker statisk ip....? -Og samme subnet....? 7682505[/snapback] Bruker samme subnet ja, DHCP er aktivert i router,, prøvde fast IP på alle maskiner, men det var ingen sukse det heller,, De fleste maskinene ser jo hverandre og fungerer helt perfekt.. Men det er 2 maskiner nå som ikke kan se hverandre.. jeg får heller ikke pinget mellom disse maskinene.. Vil også si at absolutt alle maskinene kommer inn på filserver. Men det er viktig at pc`n på filmrommet (HTPC) skal kunne komme inn på alle maskiner i huset.. Det er nå 7 maskiner i huset he he kjøpte en til i går.. en ny HTPC som skal stå i tvstua.. den er ennå ikke kopplet opp i nettverket.. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 haha... tenker det har blitt mye løping opp og ned trapper og inn på forskjellige rom pga dette problemet... men du kjøper deg jo bare enda flere problemer jo, du må være glad i å løpe rundt å teste... hehe.. reset alt som heter router, AP, switcher og modemer. dra ut alle kablene, stapp de i på nytt... ha BARE maskiner og EN switch på nett og test da, få det til å funke og deretter kan du koble til routere/modem. Har hatt slikt problem før, spesielt på små lan, der vi bare er noen stykker (garasjelan) og nesten alle gangene har ikke noen kommet inn på min pc, mens jeg har kommet inn på de... jeg har formatert og det er likeså etterpå. ingen skjønner noenting. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 he he JA det blir mye gåing opp og ned, hit og ditt.. Men må jo holde seg i form sies det.. så ! Alle pc`ne er kopplet på samme gigabit switch.. men mener du at jeg rettt og slett skal bare kopplet vekk Linksys routeren?.. gir switchen ut ip adresser, eller må jeg da legge inn fast ip på alle maskinene? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 du kan jo prøve begge deler... er faktisk ikke helt sikker men hvis alle maskiner finner alle maskiner når du tar vekk linksysen, da er det vel ganske stor sjangs for at det har noe med linksysen å gjøre. har du forresten byttet kabler noe sted, litt frem og tilbake, og er det de samme maskinene som feiler da? altså sjekke alle kablene, og se om de faktsik funker.. eller portene i switchen, kan jo hende at en port der har falt ut. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 du kan jo prøve begge deler... er faktisk ikke helt sikker men hvis alle maskiner finner alle maskiner når du tar vekk linksysen, da er det vel ganske stor sjangs for at det har noe med linksysen å gjøre. har du forresten byttet kabler noe sted, litt frem og tilbake, og er det de samme maskinene som feiler da? altså sjekke alle kablene, og se om de faktsik funker.. eller portene i switchen, kan jo hende at en port der har falt ut. 7684709[/snapback] okay, hør her.. -alle maskinene ser hverandre med eller uten Linksys. -alle maskinen fungerer fint ut mot internett. -Men to av maskinene vil ikke kommunisere, dvs om jeg går inn på mine nettverksteder så ser jeg maskinen jeg vil inn på, men blir nektet adgang ! og det går begge veier mellom disse to maskinene.. Disse to maskinene har win xp pro ! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ok da har vi det på det rene.. du får en feilmelding, en sånn med rød runding med kryss inni, så står det at du ikke har rettigheter bla bla bla, kontakt administrator bla bla... javel, da... ...vet jeg ikke om noe mer. Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Når eller hvis du får opp -Brukernavn og Passord så er det ofte bare nok med en "Mellomrom"/space på passordfeltet eller begge plassene. (Husker ikke, men tror bare Pw-feltet) Alle maskiner ser hverandre uten linksys. Men 2 av de vil ikke kommunisere. Og det samme skjer med linksysen + nett? Prøvd dette med Hamachi da? Endret 9. januar 2007 av Tronsn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå