chaiz Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 *Hvis det allerede finnes tråder hvor dette står så vennligst gi beskjed* Jeg vil begynne å spille inn musikk på min egen data, og kunne iallefall drive litt med miksing og mastring. Trenger ikke være all slags utstyr, men nok til å spille inn musikk og leke meg med det, trenger heller ikke være det dyreste så lenge det er brukbart så holder det. Hva trenger jeg (mic,lydkort,miks? osv) og hva anbefales til en nybegynner? på forhånd takk Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg tror det eksterne lydkortet Line6 Toneport UX1 er en god start. Du bare kobler den til PC'en via USB. Har selv bestilt denne, får den om to uker, gleder meg. Der kan du koble f.eks gitaren rett inn i lydkortet med standard "gitarjack" kabel. Den har også en inngang for mic. Regner med at det er noen her som kan si mer om kortet enn meg, men jeg føler meg ganske trygg når jeg sier at det er en god start for nybegynnere Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Eg kjøpte Line6 KB37 og ein THX RC3-mikrofon. Funker som pokker for meg. KB37 er kanskje fortsatt litt overprisa, men den har eit lite integrert midi-keyboard, så har du alt du trenger i èin boks. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 juli@ lydkort er veldig bra, eller MIA midi... ellers så trenger du en mikrofon(eventuelt for-forsterker) for miksing og innspilling vil jeg anbefalle Sonar 6 SE eller PE eller cubase. personlig har jeg Sonar 6 PE, veldig bra prog. mye å sette seg inn i Lenke til kommentar
zckumling Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg vil anbefale M-Audio Firewire Solo, hvis du har en firewire inngang på pc'en din! Det kortet er genialt Mikrofon XLR inngang samt gitarinngang (jack) i front. Du kan bruke begge samtidig ved innspilling. Jeg har for øvrig et Echo MIA Midi lydkort jeg aldri har brukt siden man må ha en liten mixer eller studiomonitorer for å få brukt det.. Jeg vil anbefale Sonar 5/6 eller Cubase SX3 til innspilling av musikk.. jeg har prøvd så og si alt som finnes av programmer.. på www.theserinaexperiment.net ligger noe av det jeg har laget.. (holder på å bli bedre på mixinga nå, enn det jeg viser frem på de låtene som ligger ute) Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg tror det eksterne lydkortet Line6 Toneport UX1 er en god start. Du bare kobler den til PC'en via USB. Har selv bestilt denne, får den om to uker, gleder meg. Der kan du koble f.eks gitaren rett inn i lydkortet med standard "gitarjack" kabel. Den har også en inngang for mic. Regner med at det er noen her som kan si mer om kortet enn meg, men jeg føler meg ganske trygg når jeg sier at det er en god start for nybegynnere 7655539[/snapback] Du.. tenker på å kjøpe en slik en selv... men kan man kople til halaukustiske gitarer på den?? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg tror det eksterne lydkortet Line6 Toneport UX1 er en god start. Du bare kobler den til PC'en via USB. Har selv bestilt denne, får den om to uker, gleder meg. Der kan du koble f.eks gitaren rett inn i lydkortet med standard "gitarjack" kabel. Den har også en inngang for mic. Regner med at det er noen her som kan si mer om kortet enn meg, men jeg føler meg ganske trygg når jeg sier at det er en god start for nybegynnere 7655539[/snapback] Du.. tenker på å kjøpe en slik en selv... men kan man kople til halaukustiske gitarer på den?? 7750920[/snapback] Ja, jeg tror da det skal være fullt mulig! Jeg er ikke helt sikker, men nokså. Ta en titt på Line 6 sin hjemmeside! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Jeg tror det eksterne lydkortet Line6 Toneport UX1 er en god start. Du bare kobler den til PC'en via USB. Har selv bestilt denne, får den om to uker, gleder meg. Der kan du koble f.eks gitaren rett inn i lydkortet med standard "gitarjack" kabel. Den har også en inngang for mic. Regner med at det er noen her som kan si mer om kortet enn meg, men jeg føler meg ganske trygg når jeg sier at det er en god start for nybegynnere 7655539[/snapback] Du.. tenker på å kjøpe en slik en selv... men kan man kople til halaukustiske gitarer på den?? 7750920[/snapback] Ja det skal gå helt fint.. Endret 21. januar 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå