Gå til innhold

Ny allaround pc til +/- 17.000

Anbefalte innlegg

Jeg skal - som veldig mange andre om dagen - kjøpe meg en ny pc. Den skal brukes til alt fra bilde- og videoredigering til surfing og noe spilling. Selv om jeg ikke spiller så veldig mye, ønsker jeg å kunne utnytte min skjerms potensiale og da trenger jeg litt futt. Det er også veldig viktig at den er stillegående.

Jeg har tenkt på dette en stund og har bestemt meg for at jeg skal bare kjøre på. Jeg må jo imidlertid få godkjent oppsettet av ekspertisen her inne først. ;)

Jeg har:

- Dell 2407

- Raptor X

- X-Fi Xtreme Gamer

Det jeg har planer om å kjøpe:

- Club3D Geforce 8800 GTX 768MB

- Asus P5N32-E SLI

- OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB

- Intel Core 2 Duo E6600

- Lian Li PC-V1100BplusII

- Plextor PX-760SA

- Seasonic M12 700W

- Thermaltake Big Typhoon VX

Link til handlevogn

Det jeg først og fremst lurer på er kompabilitet. Spesielt hovedkortet og minne er jeg usikker på, iom at P5N32 har rykte på seg for å være ganske så kresen når det gjelder RAM. Noen innspill på det?

Til sist er jeg noe usikker på om jeg skal gå for den vanlige utgaven av BigTyphoon istedet for VX utgaven. Rykter skal ha det til av VX utgaven ikke sitter like godt fast på hovedkortet, noe jeg isåfall synes er veldig merkelig. VX sin enklere montering frister veldig.

Er det ellers noe jeg bør tenke på? Alternative komponenter som vil gjøre seg bedre i systemet jeg har satt opp?

Setter stor pris på innspill. :)

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...