Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av laptop!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny laptop, og sitter og klikker rundt på diverse nettsider. Så f.eks to stk på elkjop.no der den eneste forskjellen jeg kunne se på maskinene var at den ene kostet 5000 kroner og den andre 10 000, var ingen annen forskjell da jeg trykket på "sammenlign disse". Noen som kan hjelpe meg slik at jeg ikke kjøper katta i sekken (igjen)?

Jeg trenger en laptop der jeg kan se film uten at den klikker, brenne cder og en som er litt fin i designet (helst ikke grå, vil helst ha hvit eller svart). Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første, får du mer svar om du lager en bedre headline ;)

For det andre klarer alle nye laptoper kravene dine, så du kan nesten plukke PC som du kjøper sko...

7653933[/snapback]

Tips til emnetittel? Er litt blank oppi toppen i dag.

Noen av kompisene mine har sagt så, men jeg er så redd for å kjøpe noe som viser seg å være crap, noe jeg har opplevd altfor ofte.

Sånn som f.eks de to siste på den siden:

laptop

Hva er egentlig den store forskjellen på den til 7 995? Da må jo den være mye bedre, men jeg klarer ikke se hva som er så mye bedre.

Lenke til kommentar
Skal du ha design, gå for MAC.

Har ikke erfaring med kvaliteten på Advent maskiner.

Sjekk litt på nettbutikkene hva du får for 7995.

7654024[/snapback]

Det var bare et eksempel på at jeg ikke skjønner forskjellen på ting.

Jeg har satt av 15000, så vil helst kjøpe noe som er veldig bra, ikke bare sånn middels.

Lenke til kommentar

ja mac er en laptop.

men jeg vil påstå at den så atskilig mye dyrere en en normal pc da :hmm:

ville gått etter en inspiron 6400 hvis jeg var deg:

-god bateri levetid skal den ha men jeg vet ikke noe annet om den men mange

sier at den er god ;)

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

konfiguer den etter ditt behov ikke velg det beste når du ikke har behov for det ;)

-1gb ram

-cd eller c2d(cor dou eller core 2 dou)

-80gb hd (kan anbefale god hd plass hvis du lagrer filmer) det går ann å kjøpe en egen hd til ca 1.000 med 250gb 7200rpm

-intrigert er ikke noe bra valg (trekker minne fra ramen :thumbdown: ) kansje x1400?.

-god batteri er nyttig ;)

Lenke til kommentar

Hvis du skal farte mye rundt, være seg arbeid eller skole er nok en liten datamaskin å foretrekke. Da passer MAC perfekt inn, dog koster det å være kar, men du får 8-10% rabatt hvis du kjøper gjennom studentorget.no ikke akkurat noe å juble for men det skader ikke å kjøpe billigere. :p

Lenke til kommentar
Hvis du skal farte mye rundt, være seg arbeid eller skole er nok en liten datamaskin å foretrekke. Da passer MAC perfekt inn, dog koster det å være kar, men du får 8-10% rabatt hvis du kjøper gjennom studentorget.no ikke akkurat noe å juble for men det skader ikke å kjøpe billigere. :p

7663686[/snapback]

Pris er ikke viktig angående valg av laptop, har satt av en god del penger til det.

Tror jeg kanskje går for en MAC, men er redd for at jeg ikke skjønner den. E visst en jente som hadde den som måtte selge den fordi hun ikke skjønte den, kan da vel ikke være så utrolig vanskelig?

Endret av applemania
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Mac er ikke vanskelig. Selvsagt er det en liten omstillingsprosess akkurat helt i begynnelsen, men det går fort. Jeg gikk over til mac i august, og ble helt sinnsykt frustrert den første uken (venne seg til noen nye funksjoner og hurtigtaster og sånt), men så gikk det seg til. Jeg er ikke i overkant teknisk kyndig akkurat, men det var ikke vanskelig å venne seg til den. Det er et veldig behagelig operativsystem å bruke i forhold til windows, så jeg anbefaler det i hvertfall. I verste fall kan du jo installere windows på macen også, om OS X overhodet ikke frister ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...