Gå til innhold

ny Mp3 spiller... men hvilken?

Anbefalte innlegg

skal ha meg ny mp3 nå og i den forbindelse vil jeg spørre dere guruer om hvilken jjeg bør velge? Har egentlig tenkt på creatives zen Vplus men har lest litt rundt på forumet og virker som det er mange som har problemer med programvaren???

Har også sett litt på denne er det noen som har erfaring med den? og ikke minst lurer jeg jo på om Ipod er noe å samle på eller er det bare noe skrot? mitt intrykk er i hvertfall at det meste apple lager er overprisa drit...hehe

Eller er det noen andre spillere jeg bør vurdere?

På forhånd takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SanDisk og Creative trur eg er to veldig aktuelle valg, iPod ville eg styrt unna, ikkje fordi spelarane er overprisa eller dårlege, men fordi du ikkje har reklamasjon meir enn eitt år.

Er det ein spelar i prisklasse 1500,- du er ute etter?

Lenke til kommentar

Jeg har SanDisk Sansa selv og er meget fornøyd med denne spilleren. Enesten negative jeg kan tenke på er lydkvaliteten som ikke er helt på topp. Her er både apple og creative bedre.

Positivt:

-Driverløs

-Billig

-God navigering (når du vender deg til hjulet, enkelte takler ikke dette)

-Batteri

Negativt:

-Lydkvalitet

-Mekanisk hjul

Lenke til kommentar
evt hvilke øretelefoner/plugger bør jeg legge penger i da..? har et par koss porta pro fra før av men disse er nå ødelagte, men lurer på om jeg bør kjøpe noe annet eller om jeg bør lkjøpe et nytt par av disse?

7656107[/snapback]

Først av alt ber eg deg vurdere øyrepluggar, eg kjøpte meg eit par nokre hakk over det du får med ein spelar og har ikkje angra eit sekund, kjempegreier. Sony MDR-EX71SLW. Når det gjeld headset liknande Koss PortaPro bør du sjå på AKG K24P.

PortaPro er det jo Livstids garanti på...

Men hvis du skal ha nytt må vi vite prisklasse...

7656172[/snapback]

Sitat Koss sine garantivilkår:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Garantien dekker:

•  
  • Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid.

Garantien dekker ikke:

• Frakt til/fra verksted

• Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. herunder typsike feil som:

1.  

2. Brukket bøyle

3. Røket ledning

4. Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå)

5. Skifte av øreputer

6. Sprengte elementer
Produktet har livsgaranti, men det er ikkje mykje den dekker når alle "typiske feil" er luka vekk.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
SanDisk og Creative trur eg er to veldig aktuelle valg, iPod ville eg styrt unna, ikkje fordi spelarane er overprisa eller dårlege, men fordi du ikkje har reklamasjon meir enn eitt år.

7653096[/snapback]

Reklamasjonsrett er ikke det samme som garanti. Loven gir deg reklamasjonsrett, og "minstesatsen" i loven er 2 år (mistenker at å kreve 5 års reklamasjonsrett på en mp3-spiller kanskje er å strekke det litt langt?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Det er eg klar over, iPod får du eitt års garanti på, men skjer det noko etter eitt år som normalt skal dekkast av reklamasjonsretten vil du ikkje få det dekka av Apple.

7658696[/snapback]

Er klar over at Apple kan være vanskelige i servicespørsmål, men de kan ikke la være å forholde seg til norsk lov. :)

Lenke til kommentar
Det er eg klar over, iPod får du eitt års garanti på, men skjer det noko etter eitt år som normalt skal dekkast av reklamasjonsretten vil du ikkje få det dekka av Apple.

7658696[/snapback]

Er klar over at Apple kan være vanskelige i servicespørsmål, men de kan ikke la være å forholde seg til norsk lov. :)

7658804[/snapback]

Joda, er nettopp det dei gjer, har du ikkje sett eller lese om denne saken før? Har vært på TV2 Hjelper deg, FBI, dei fleste IT-nettaviser og har ein del emner her på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

7658696[/snapback]

7658804[/snapback]

Joda, er nettopp det dei gjer, har du ikkje sett eller lese om denne saken før? Har vært på TV2 Hjelper deg, FBI, dei fleste IT-nettaviser og har ein del emner her på forumet.

7658809[/snapback]

Ja, ja. Er klar over problemene, og er forsåvidt med deg på at eventuelle problemer med reklamasjon er en god grunn til ikke å kjøpe iPod overhodet. Min første kommentar var mer av semantisk art, nemlig at det er to års reklamasjonsrett på iPod - altså, trådstarter bør la være å kjøpe iPod pga. dårlig kundeservice, ikke fordi han iflg. loven har kortere reklamasjonstid på en iPod enn han har på andre spillere.

Beklager off topic, trådstarter. Av ørepropper kan Sony MDR-EX71SL trygt anbefales. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...