Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Data til TV funker ikke?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt kabler så jeg kan koble datan til TVen.

Jeg har et 7900 GT, med bare en UT utgang.

Men slik jeg har forstått deg, så skal TV-skjermen komme opp som en "skjerm 2" innpå innstillingene mine på NVIDIA? Det komme vertfall bare opp at jeg har en skjerm!

Jeg har hatt 2 skjermer før, og det har funket fint.. Så vet ikke hva som er feil?

Noen forslag??

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det S-Video du har brukt? I så fall, du har aktivert skjermen på PCen og er 100% sikker på at du er på rett kanal på TV-en?

7653200[/snapback]

Hei!

Fikk aktivert osv nå, byttet om utgang. Har to og velge mellom, S-Video 4 pins også en gul kabel. Velger 4 pins, og får en helt fin kvalitet......MEN! Det er svart-hvit??

Hvorfor det? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Kva TV har du? Prøv å trykk på fjernkontrollen ein gang til. Ofte har TVer for eksempel AV3 og AV3S, der du berre får fargar på den eineø.

7653268[/snapback]

Har en gammel Samsung TV :O

Så kan GODT hende jeg har AV3 / AV3S, uten at jeg vet hva det er :)

Hvordan får jeg da denne "ene" skjermen til og bli TVen?

Jeg skal f.eks bruke dataen som en DVD spiller nå, og se film på TVen. Da vil jeg selvsagt ha farger ;D

What do I do? :) På forehand: TAKK! :D

Lenke til kommentar

Finn ut om tven din har inngang(er) som støtter s-video. Hvis den har det så må du sørge for at du bruker riktig inngang og velger riktig kanal på tven.

F.eks på min tv støtter kun scart 2 s-video signal. Hvis jeg kobler s-video inn på scart 1 via et scart adapter blir det svart/hvitt. På scart 2 blir det farger. Jeg må da velge AV2S for å få farger, på AV2 er det fortsatt svart/hvitt.

Hvis du har en s-video inngang på tven er det kun snakk om å finne riktig kanal.

Lenke til kommentar
Finn ut om tven din har inngang(er) som støtter s-video. Hvis den har det så må du sørge for at du bruker riktig inngang og velger riktig kanal på tven.

F.eks på min tv støtter kun scart 2 s-video signal. Hvis jeg kobler s-video inn på scart 1 via et scart adapter blir det svart/hvitt. På scart 2 blir det farger. Jeg må da velge AV2S for å få farger, på AV2 er det fortsatt svart/hvitt.

Hvis du har en s-video inngang på tven er det kun snakk om å finne riktig kanal.

7654078[/snapback]

Ehm. Er ikke 100% sikker på om jeg forstod riktig, men vertfall:

1. Jeg har bare 2 innganger, SCART og en til som jeg bruker på antennen min, den er IKKE S-Video.

2. Jeg har koblet en S-Video kabel fra mitt skjermkort bort til TVen, der har jeg en adapter som gjør det om til SCART. Da får jeg Svart/Hvitt skjerm.

Vet du va som er gale? Kan gi meg en lett føring til og fixe problemet?

Snakket nettopp med en venn, han sa at det ville funke vist jeg moddet SCART adaptertingen min. Vist jeg koblet sammen pin 15 og 20 elns. Noen som vet noe om dette?

Eller noen som vet noe annet som kan fikse det?

Lenke til kommentar
Hvis du har nvidia skjermkort så kan du velge mellom to signal typer ikke sant? Pal B eller Pal G, jeg må iallfall velge Pal G for å få farger på min gamle crt 100hz tv ;)

Håper dette hjalp deg.

-Bountyhunter, over and out.

7654378[/snapback]

Kan velge mellom 2 stk ja!

Men uansett hvilken jeg velger får jeg Svart / Hvit :/

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),06/01-2007 : 02:23]Hvis du har nvidia skjermkort så kan du velge mellom to signal typer ikke sant? Pal B eller Pal G, jeg må iallfall velge Pal G for å få farger på min gamle crt 100hz tv ;)

Håper dette hjalp deg.

-Bountyhunter, over and out.

7654378[/snapback]

Kan velge mellom 2 stk ja!

Men uansett hvilken jeg velger får jeg Svart / Hvit :/

7654528[/snapback]

Som det ble nevnt lenger opp sjekk om TV'en har flere "moduser" på den SCART inngangen. Men siden du bare har en SCART inngang høres det nesten ut som TV'en er for gammel til at det vil hjelpe...

Cobos

Lenke til kommentar
Som det ble nevnt lenger opp sjekk om TV'en har flere "moduser" på den SCART inngangen. Men siden du bare har en SCART inngang høres det nesten ut som TV'en er for gammel til at det vil hjelpe...

Cobos

Har ikke flere moduser nei, men kan stille mellom Input og Output på SCARTen? ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...