Gå til innhold

Bruker du Photoshop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som bruker det? Er det bra? Vurderer å kjøpe det.

Noen som har et før og etter photoshop-bilde?

7652887[/snapback]

Jeg kan ikke "servere" deg noen før/etter-bilde ennå, men jeg kan uten problem anbefale PhotoShop.

Alt etter hvor "proff" du er, så holder vel PS Elements, for tiden i v. 5.0 og koster vel i underkant av 1000-lappen. PS CS koster vel ca 8.500,-

 

PhotoShop er vel egentlig regnet som markedslederen innen digital bildebehandling.

 

Selv har jeg PS E 3.0 og er kjempefornøyd med den (med unntaket i neste setning). I 5.0 er også "curves" inkludert, et uunnværlig verktøy for "vanskelige" bilder. Jeg blir nok å oppgradere i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

slipper moms når man bestiller kun kode, uten å få tilsendt eske...

 

Package Discount: (NOK 0.00 )

Package Subtotal: NOK 710.00

Package Subtotal VAT : NOK 0.00

Order Discount: (NOK 0.00 )

Order Subtotal NOK 710.00

Shipping (0% VAT included): NOK 0.00

VAT: NOK 0.00

Grand Total: NOK 710.00

 

:thumbup:

 

Benyttet anledningen til å kjøpe meg Elements 5.0 da prisen er lavere en den har vært til nå... :D

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Noen som kan si meg de VIKTIGSTE forskjellene i funksjoner mellom Elements og Photoshop? Virker jo som de kan gjøre mye av det samme...

7656190[/snapback]

Det jeg savner (det eneste til nå) er å få legge skygger ol. når jeg jobber med Layers... (layer masks)

 

Ellers har det jo Levels, healing bruch, clone stamp, saturation, sharpening, masse filters, gradient osv osv...

 

Jeg savner kanskje litt mere kontroll over sharpening verktøyet, men det går greit...

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg de VIKTIGSTE forskjellene i funksjoner mellom Elements og Photoshop?

7656190[/snapback]

Det jeg savner (det eneste til nå) er å få legge skygger ol. når jeg jobber med Layers... (layer masks)

Jeg savner kanskje litt mere kontroll over sharpening verktøyet, men det går greit...

7656496[/snapback]

Unskyld at jeg quoter meg selv nå.! :D

Elements HAR jo de viktigste Layer masks, som skygger ol, bare at det heter Layer styles.!

Det har også litt større kontroll på sharpening en jeg først trodde...

 

Er det noen som har noen eksempler på hva man skal savne i Elements egentlig..? :hmm:

Lenke til kommentar

Trur du har misforstått litt kva masker er eigentleg... Om du tenkjer på Drop shadow, Inner/Outer glow osb. so heiter det «layer styles» i PS CS og.

 

Lagmasker er faktisk ikkje med i Elements, men det er mogeleg å få til likevel:

http://graphicssoft.about.com/od/pselements/p/layermasks.htm

http://graphicssoft.about.com/od/pselement.../layermasks.htm

 

Redigert: Ei liste over nokre av dei viktigaste forskjellane:

http://graphicssoft.about.com/cs/photoshop...entscompare.htm

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...