PartyGirl Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Noen som bruker det? Er det bra? Vurderer å kjøpe det. Noen som har et før og etter photoshop-bilde? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Noen som bruker det? Er det bra? Vurderer å kjøpe det.Noen som har et før og etter photoshop-bilde? 7652887[/snapback] Jeg kan ikke "servere" deg noen før/etter-bilde ennå, men jeg kan uten problem anbefale PhotoShop. Alt etter hvor "proff" du er, så holder vel PS Elements, for tiden i v. 5.0 og koster vel i underkant av 1000-lappen. PS CS koster vel ca 8.500,- PhotoShop er vel egentlig regnet som markedslederen innen digital bildebehandling. Selv har jeg PS E 3.0 og er kjempefornøyd med den (med unntaket i neste setning). I 5.0 er også "curves" inkludert, et uunnværlig verktøy for "vanskelige" bilder. Jeg blir nok å oppgradere i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Photoshop er bra ja. Forumets egene Photoshop tråd her Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Bruker Photoshop hver dag. Det er det beste programmet jeg har prøvd til bilderedigering. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) kikket innom Adobe Store igjen i dag, å nå koster Photoshop Elements 5.0 710kr.! Kjøpkjøp.! Endret 6. januar 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Det er vel utan moms? Med moms koster det 887,50kr. Endret 6. januar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) slipper moms når man bestiller kun kode, uten å få tilsendt eske... Package Discount: (NOK 0.00 ) Package Subtotal: NOK 710.00 Package Subtotal VAT : NOK 0.00 Order Discount: (NOK 0.00 ) Order Subtotal NOK 710.00 Shipping (0% VAT included): NOK 0.00 VAT: NOK 0.00 Grand Total: NOK 710.00 Benyttet anledningen til å kjøpe meg Elements 5.0 da prisen er lavere en den har vært til nå... Endret 6. januar 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
nyland Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Benyttet anledningen til å kjøpe meg Elements 5.0 da prisen er lavere en den har vært til nå... 7655351[/snapback] Det lønner seg å sjekke priser, se her: MPX pris på PS E 5.0 engelsk versjon Lenke til kommentar
Totto Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Noen som kan si meg de VIKTIGSTE forskjellene i funksjoner mellom Elements og Photoshop? Virker jo som de kan gjøre mye av det samme... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det lønner seg å sjekke priser, se her: MPX pris på PS E 5.0 engelsk versjon 7655742[/snapback] 600kr + frakt = 676kr + leveringstid... 710 - 676 = 34kr forskjell + ventetiden... Jeg har ikke sjekket nettbutikkene, hadde kanskje bestilt fra mpx om jeg hadde vist... Men har kjøpt alle programmene online, så greit å fortsette med det, *har system*... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Noen som kan si meg de VIKTIGSTE forskjellene i funksjoner mellom Elements og Photoshop? Virker jo som de kan gjøre mye av det samme... 7656190[/snapback] Det jeg savner (det eneste til nå) er å få legge skygger ol. når jeg jobber med Layers... (layer masks) Ellers har det jo Levels, healing bruch, clone stamp, saturation, sharpening, masse filters, gradient osv osv... Jeg savner kanskje litt mere kontroll over sharpening verktøyet, men det går greit... Lenke til kommentar
ELR Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg bruker The GIMP. Et greit alternativ, og absolutt helt gratis Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hva med å prøve en Photoshop-trial før du bruker mange penger på det? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Bruker PS hver eneste dag til å redigere bilder, fikk med PS CS2 på pc'en, fukner som bare fy. Men jeg vet ikke om det er verdt det å kjøpe det til 8500, - med mindre du er "profesjonell" :/ Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kva med PhotoFiltre? www.photofiltre.com - gratis www.photofiltre-studio.com - koster pengar Eg er svært fornøyd med dette programmet, brukar studio versjonen. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Noen som kan si meg de VIKTIGSTE forskjellene i funksjoner mellom Elements og Photoshop? 7656190[/snapback] Det jeg savner (det eneste til nå) er å få legge skygger ol. når jeg jobber med Layers... (layer masks) Jeg savner kanskje litt mere kontroll over sharpening verktøyet, men det går greit... 7656496[/snapback] Unskyld at jeg quoter meg selv nå.! Elements HAR jo de viktigste Layer masks, som skygger ol, bare at det heter Layer styles.! Det har også litt større kontroll på sharpening en jeg først trodde... Er det noen som har noen eksempler på hva man skal savne i Elements egentlig..? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Trur du har misforstått litt kva masker er eigentleg... Om du tenkjer på Drop shadow, Inner/Outer glow osb. so heiter det «layer styles» i PS CS og. Lagmasker er faktisk ikkje med i Elements, men det er mogeleg å få til likevel: http://graphicssoft.about.com/od/pselements/p/layermasks.htm http://graphicssoft.about.com/od/pselement.../layermasks.htm Redigert: Ei liste over nokre av dei viktigaste forskjellane: http://graphicssoft.about.com/cs/photoshop...entscompare.htm Endret 8. januar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nais.! Jeg hadde ikke funnet Drop Shadows ol før nå så jeg trodde ikke det var med heller, å dermed ble kalt mask... Takk og oppklaring & takk for meget praktiske linker...! :S Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Bruker GIMP nå. Helt gratis (open source). Tidligere har jeg brukt Photoshop 4, 5 og CS2. Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Bruker GIMP nå. Helt gratis (open source). Tidligere har jeg brukt Photoshop 4, 5 og CS2. 7695559[/snapback] Hmm... GIMP ser meget interessant ud! Kan det lave RAW conversion? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå