Goliath Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Har ei PC uten Windows XP CDen. Den har derimot et Windows XP Professional klistremerke med serial på sidedøra. Hvordan kan jeg bruke denne nøkkelen? Er den kun bundet til ei XP CD? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Letteste måten å finne ut det på er å prøve.. Den kan derimot være sperret til f.eks en versjon av windows, eller til og med et hovedkort. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Kvar einaste kopi av Windows XP er identisk (så lenge det er same versjon). Dei er ikkje knytta opp mot nøkkelen. Du kan med andre ord bruke ein hvilken som helst CD til å installere Windows med. Meiner eg las noko om at kodar til Home og Pro ikkje gjekk om kvarandre, men det kan eg ikkje bekrefte. Spørsmålet er om nøkkelen er i bruk på ein PC, er den ikkje det så kan du bruke den. Mogleg du får problemar med å aktivere og må få ny kode, men nøkkelen er knytta opp mot ein PC, ikkje CD. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Nøkkelen som er på siden, brukes av den samme maskinen så nei: den er ikke i bruk av noen andre maskiner. Jeg prøvde å installere min student XP PRO på maskinen og aktivere med nøkkelen men det fungerte ikke. Helst sikkert pga denne versjonen er en upgrade-versjon. Er det ulovlig å laste ned Windows XP Professional og bruke en ordentlig lisens? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Det finnes ikkje lovlege versjonar av XP på nett, utgitt av Microsoft, men du har jo allerede nøkkelen, er tross alt den du betalar for. Eg har ikkje noko problem med å laste ned XP og bruke ein gyldig nøkkel, men lovleg er det nok ikkje. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har mulighet å kjøpe en MS XP PRO disk uten lisens for 20kr. Tror jeg skal heller gjøre det, da kan jeg heller skrive serialkoden på CDen med tusj og lagre den Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ein god plan, er alltid lurt å ha ein kopi av Windows på lager. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hvis du har en PC med klistrelapp uten CD har du antakelig en OEM lisens. Du må da ha en XP OEM CD med samme versjon og muligens samme språk for å kunne reinstallere XP på PC'en. Du kan ikke bruke nøkkelen på en annen PC. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Du kan sikkert ringe Microsoft og be om å få tilsendt en ny CD hvis du gir de lisensnøkkelen. De pleier å være greie mot de kundene som faktisk betaler for varene ;p Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du kan sikkert ringe Microsoft og be om å få tilsendt en ny CD hvis du gir de lisensnøkkelen. De pleier å være greie mot de kundene som faktisk betaler for varene ;p 7653820[/snapback] Hvis det er en OEM lisens bør han heller kontakte leverandøren av maskinen. Microsoft har ikke support på OEM lisenser. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) De sender ham sikkert korrekt CD hvis han betaler porto eller lignende. Som sagt, MS support strekker seg temmelig langt i slike tilfeller har jeg hørt. Nå har jeg riktignok mest erfaring med microsoftprodukter i forbindelse med en MSDN avtale, da. Endret 6. januar 2007 av tofagerl Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 De sender ham sikkert korrekt CD hvis han betaler porto eller lignende. Som sagt, MS support strekker seg temmelig langt i slike tilfeller har jeg hørt. Nå har jeg riktignok mest erfaring med microsoftprodukter i forbindelse med en MSDN avtale, da. 7654057[/snapback] OK. Jeg følte ikke noen stor imøtekommmenhet da jeg skulle reaktivere en Vista RTM lisens jeg skulle flytte fra en defekt maskin til min andre PC. Men etter en mail til beta folkene og et nytt aktiveringsforsøk hvor jeg traff en litt hyggeligere person gikk det greit. Jeg tror nok Microsoft har en litt annen innstilling til OEM kunder enn MSDN abbonenter, men det er alltid verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Noen av kundebehandlerene hjelper deg selv om du har en OEM lisens, men ikke alle. Hvis jeg absolutt vil ha hjelp, leser jeg bare opp maskin-IDen til en kompis som har retail av XP ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå