Megern Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg skal kjøpe ny pc snart og skal ha E6600, men er Arctic Cooling Alpine 7 bedre enn stock kjøler. Veit at den ikke er så bra, men det er den eneste på netshop som jeg kan velge på et fredig system bortsett fra stock. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 http://www.frostytech.com/articleview.cfm?...eid=1924&page=4 Jeg ville valgt Freezer 6 pro. Har faktisk valgt den selv en gang, men så har jeg kjøpt meg en ny (som jeg manner meg opp til å installere), Noctua NH-U12F. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Den er sikkert fin den men det har seg sånn at det er den eneste jeg kan velge bortsett fra stock. Edit:Takk for linken. Endret 6. januar 2007 av Megern Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 I følge testen er jo ikke Alpine noe bedre? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Testen er for AMD da. Men jeg går for stock og senere bytter. Den Noctua NH-U12F er et stort beist av en kjøler men kjøler bra da. Håper du får satt den på uten problemer Endret 6. januar 2007 av Megern Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvorfor kjøpe ferdig pc? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Fordi jeg har lyst. Egentlig så har jeg ikke prøvd å bygge enda og det virker litt skremmende Endret 7. januar 2007 av Megern Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Gå for stock, og bytt til f.eks en Arctic Cooling Freezer 7 Pro, som gir veldig god kjøling for pengene. Du må betale minst dobbelt så mye hvis du vil enda bedre kjøling. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Skal ha den. Brukte google og fant masse positivt og et kjempe pluss var jo prisen Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ferdig pc? Du kan få netshop til å settte sammen en pc til deg for 300kr. Du velger ut varene selv. Det gjorde jeg, og jeg er kjempe fornøyd Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Hvordan da. Det er et tilbud som jeg kommer til å benytte meg av. Er det bare å plukke ut varene og så trykker du på kjøp og da kommer det opp et alternativ om at de bygger. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Om du skal kjøpe ferdig pc, og bytte kjøler, så må du jo demontere hele pcen, ta ut hovedkortet for å få montert den nye kjølere, det er jp nesten det samme som å bygge en egen pc. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hellemyr, det finnes CPU kjølere som ikke trengs montering på bakplate. Arctic Cooling Freezer 64 Pro, den jeg har trenger du ikke å fjerne HK på ( har kjøpt ny, men ikke montert ). Da jeg kjøpte pcen min hos netshop bestilte jeg Big Typhoon. Fikk pcen såtte sammen, men ikke med cpu kjølern Grunnen var at den kunne knekke når den ble flyttet opp hit. Så jeg måtte ta av HKet, noe jeg ikke greide. Jeg ringte til netshop og spurte de hva jeg skulle gjøre. De sa at jeg kunne levere inn pcen og kjøler til en lokalbedrift som kunne gjøre det for meg. Den lokalebedriften sa at det koster mer å montere en CPU kjøler hvor du må ta av HKet, enn en du slipper på (logiskt egentlig). Så vi ringte netshop igjen. De sa at jeg kunne få velge meg en ny kjøler, men som man slapp å ta av HKet. Valget faldt på Arctic Cooling Freezer 64 Pro. http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=2423 > så legger du alle tingene du skal ha i handlevognen pluss den jeg linket til Eller http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=41264 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 De kjølerene som man ikke trenger å at ut hovedkortet er ikke så mye å satse på, serlig om kjøleren er tung. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvorfor ikke? De kjøler jo greit? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Men de sitter ikke greit på, om kjøleren er tung, og du har festet den med 4 små plastikk pinner, så kan kjøleren leg bevege seg og vri seg, det verste som kan sje et at du bøyer eller knekker noe, Du burde helle statse på noe med H brakett og 4 skruer. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Hellemyr, det finnes CPU kjølere som ikke trengs montering på bakplate. Arctic Cooling Freezer 64 Pro, den jeg har trenger du ikke å fjerne HK på ( har kjøpt ny, men ikke montert ). Da jeg kjøpte pcen min hos netshop bestilte jeg Big Typhoon. Fikk pcen såtte sammen, men ikke med cpu kjølern Grunnen var at den kunne knekke når den ble flyttet opp hit. Så jeg måtte ta av HKet, noe jeg ikke greide. Jeg ringte til netshop og spurte de hva jeg skulle gjøre. De sa at jeg kunne levere inn pcen og kjøler til en lokalbedrift som kunne gjøre det for meg. Den lokalebedriften sa at det koster mer å montere en CPU kjøler hvor du må ta av HKet, enn en du slipper på (logiskt egentlig). Så vi ringte netshop igjen. De sa at jeg kunne få velge meg en ny kjøler, men som man slapp å ta av HKet. Valget faldt på Arctic Cooling Freezer 64 Pro. http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=2423 > så legger du alle tingene du skal ha i handlevognen pluss den jeg linket til Eller http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=41264 7664109[/snapback] Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå