Gå til innhold

Bygge "tynn" pc?

Anbefalte innlegg

Vurderer å bygge en portabel pc for LAN bruk o.l.. Hadde håpet å få plass til skjerm/tastatur/mus/musematte/høytalere/headset/kabler og allt tilbehør i en enhet, så man har den andre hånda fri til ølkassen :cool: .

Bruker i dag en hardplastkoffert som har plass til allt unntatt selve pc'en, og har rimelig god plass der. Hvis jeg greier å bygge ny pc som ikke er høyere enn 13-14 cm tror jeg at det er plass i kofferten. Problemet er skjermkort og evt lydkort som bygger for mye i høyden.

Vet noen om det finnes fleksible overganger til PCI-Express/PCI kort, eller en annen løsning for å redusere høyden/stå friere ihht plasseringen av slike kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bærbar er tingen for deg  :)

7652173[/snapback]

Får ikke tak i bærbar med 22" skjerm og xt1950 eller 8800 kort desverre.... kommer kanskje til høsten?

Takk for tipset Tøffe-Tetra.... ser ut som de har det jeg trenger... Bare å begynne å tegne...

:!:

Lenke til kommentar

Hva med en verktøyskoffert fra obs/clas/europris?

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=387543

Ikke spesiellt tynn... Men veldig bærbar :)

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?...goto=nextoldest

Hvis du er litt original med plassering av enheter skal du vel kunne plassere en skjerm i lokket for eksempel... (Hvis du tør skru og modde en ny 22" skjerm så :) )

-C-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Siden det e ein hardplastkoffert, så kan jo du prøve å forhøye ene siden på kofferten, visst du skjønner ka eg tenker på. Skjære ut et stort rektangel, bore inn noen harde og tynne treplater for å lage en forhøyning. Deretter legger du på igjen det utskjærte "lokket", eller visst du vil være fancy, erstatte det med et plexi-glass. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...