websurfer Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Jeg er netop ved at undersøge muligheden for at købe en Canon zoom-linse i USA til en pris af 5580, -danske kroner + 450 kr i transport.. Men hvor meget udgør told/moms på fotoudstyr? Er de nogle der har erfaringer med at handle i USA over nettet? Endret 5. januar 2007 av websurfer Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg er netop ved at undersøge muligheden for at købe en Canon zoom-linse i USA til en pris af 5580, -danske kroner + 450 kr i transport.. Men hvor meget udgør told på fotoudstyr? Er de nogle der har erfaringer med at handle i USA over nettet? 7652065[/snapback] Vet ikke hvilke regler dere har i Danskelandet, men i "fjeldabeland" tilkommer 25% moms på alt dersom prisen ex. frakt er over NOK 200,- Da må vi også betale 25% moms på frakt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 "fjeldabeland" 7652300[/snapback] Tror nok regelverket er nogenlunde det samme i Danmark. EU har ganske strenge regler for handel ifra USA da det er et konkurrerende marked. Det lønner seg sjelden å handle ifra USA ihvertfall når man bor i Norge. Husk også at om du må reparere på garanti, må det trolig sendes til USA. Lenke til kommentar
trondage Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Som Wildbill sier, så skal det ganske mye til før det lønner seg å handle ting over 200,- (med tanke på mva. osv.), men når det gjelder garanti så har vel Canon verdensgaranti? Jeg kjøpte i allefall noe fra Canon i utlandet og leverte den inn til merkeverksted her i Norge. Kan uansett være lurt å sjekke på forhånd da.. :-) Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Som flere sier her får du mye bedre rettigheter som forbruker hvis du kjøper ting i Norge. MEN du betaler en pris som ofte ligger 30 -40 % over USA og Hong Kong nivå. Selv har jeg kjøpt dyr optikk i USA flere ganger både på Ebay og BHVideo. Kjøper du fra regulær butikk, må du regne med å betale moms inn i Norge. Her må du gjøre et godt kjøp hvis det skal lønne seg. Kjøper du fra Hong Kong derimot, er min erfaring at du enten slipper moms eller betaler moms av en symbolsk sum. Grunnen er at selger merker pakken med lavere beløp enn det som faktisk er betalt. Har kjøpt alt fra filtre til blitzer fra HK. Kommer sikkert til å kjøpe optikk og. Hva skjer så hvis noe ryker og du trenger reparasjon? Ikke vet jeg, men det er en risiko du må ta. Selv har jeg ikke hatt noen kvalitetsmessige problemer med de importerte gjenstandene. Canon Norge sier i hvertfall at all L-optikk har ett års internasjonal garanti. Reglene inn i Danmark er vel omtrent like - samme momssats på 25% ihvertfall Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 At det skal mye til for at det lønner seg å handle fra USA, kommer nok an på hva man kjøper. Selv har jeg spart mange tusen på å handle fotoutstyr fra USA selv om jeg alltid har betalt full moms (dvs, verdien på pakken er riktig). Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Angående garanti kan jeg legge inn et sitat fra et intervju med Chuck Westfall, en av toppsjefene i Canon: On the subject of Canon warranties: Do they apply worldwide or just in the country of purchase? I am talking about top end digital bodies and lenses. Westfall: Canon provides EF Lenses with worldwide warranties, but the warranties for both PowerShot and EOS Digital cameras are valid only in the country where the equipment was purchased. Endret 6. januar 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå