Nolem Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei, Idag formaterte jeg pcen min for å rydde litt opp. Jeg har en hdd som jeg har delt opp i to partisjoner, i C og D. så har jeg en disk som har navnet H. Det var etter formateringen jeg fikk problem. H viste nemlig ikke i windows. Jeg gikk inn på diskbehandling der viste den, men uten navn. Jeg høyre klikket på den for å prøve å skifte navn, men da var alt grått. Gikk ikke an å klikke på noen ting: Er det noen forslag til hvordan det går an å løse problemet, og få disken til å vise? Takk på forhånd Mvh Nolem Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Så lenge den vises i Diskbehandling, skal det gå an å gi den en diskbokstav. Høyreklikk, og se hva som kommer opp. Når den ikke har diskbokstav, vil den heller ikke vises i Windows. Lenke til kommentar
Nolem Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Når den ikke har diskbokstav, vil den heller ikke vises i Windows. 7652431[/snapback] Det er litt dårlig bilde, men hvis du ser nøye etter så har jeg høyreklikket, og da kommer det opp at jeg ikke klarer å trykke på "endre navn" eller noe i den dur. Er det noe andre program jeg kan bruke for å endre navnet? Mvh Nolem Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ok, da må du nok ty til andre programmer som Paritition Magic f.eks. Lenke til kommentar
Nolem Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Har nå prøvd det og. Det ser ut som den ikke vil la seg velge ett navn på partisjonen. Har ingen anelse hva som er galt. Jeg ser på disken i diskbehandling det ligger fortsatt informasjon på den. Er det mulig å endre navn i BIOS eller noe? Lenke til kommentar
Nolem Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 For å ikke skape forvirrelser. G: hører til den første diske. jeg skrev D: i stad, men jeg skrev feil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og post BPB1list.txt her. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
Nolem Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg legger BPB1 som vedlegg. BPB1list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Har sett den før, ja. "1 80 = Yes 63 156280257 = 76308 MB 44 = Not listed" Godt mulig den lar seg fikse med TestDisk. Du fikk med en bruksanvisning. Lenke til kommentar
Nolem Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jepp! Det funket! Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå