Gå til innhold

Solnedgang tatt av barn og voksen

Anbefalte innlegg

som et apropos til tråden om barn og digitalkamera

Jeg var på hytta i romjulen og prøvde å fange en solnedgang, ikke verdens mest spennende motiv, men gøy å leke litt med lyset.

post-51619-1168031442_thumb.jpg

ja, jo, det gikk ikke så værst, men det var ikke det jeg prøvde å få til. Blant annet skulle jeg gjerne vært kvitt nabohytta, i hvert fall bilen deres.

Da jeg kom inn, så husets seksåring kameraet og lurte på om hun kunne få ta noen bilder. Hvilket hun fikk lov til, og kom inn med dette:

post-51619-1168031506_thumb.jpg

Det var jo omtrent akkurat det bildet jeg hadde prøvd å ta litt tidligere på kvelden... Kan jo skylde på litt flaks med tidspunktet og at hun slapp nabobilen og i stedet fikk gelenderet i forgrunnen fordi hun er litt lavere, men det er jo så jeg lurer på om hun skal få overta kameraet...

M.

Edit: koblet til annen tråd

Edit2: Lastet opp bilder som ikke var skalert ned

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viser jo også hvordan man kan få støyet (hytta og bilen) til å støye mindre i bildet ved å ta bildet fra et litt annet perspektiv enn ca 1,8m over bakken.

For min egen del så hadde jeg nok aldri tenkt på det selv...

Lenke til kommentar

@gerber,

Det var en liten aha-opplevelse for meg også, jeg pleier ofte å sitte på huk, eller for den saks skyld legge meg på bakken for å få en god vinkel, men at det var måten å bli kvitt forgrunnsstøyen på der falt meg ikke inn.

M.

Lenke til kommentar
Kan jo skylde på litt flaks med tidspunktet og at hun slapp nabobilen og i stedet fikk gelenderet i forgrunnen fordi hun er litt lavere

7652035[/snapback]

Dummeste jeg har hørt.. Gi henne kamera, basta.

*litt på spissen

7652199[/snapback]

Synes ikke et smilefjes trengs her for å vise at det ikke er ment blodseriøst.

Er nok kanskje flaks med bildet, men det er definitivt bedre. Moro.

De bildene burde brukes som eksempler på at man ikke trenger allverdens kunnskap for å kunne ta gode bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...