Gå til innhold

Er Hiper 435W silent nok for denne maskinen?

Anbefalte innlegg

Jeg vet dere sikkert har fått tusen lignende spørsmål, men whatever :)

Setter sammen en maskin nå, og har kjøpt/bestilt/skal kjøpe følgende:

MB: Gigabyte GA-965P-DS3

CPU: E6400 (bulk, kjøpt en Arctic Cooling Freezer 7 Pro CPU-Kjøler)

Ram: 2GB Corsair value 5300 (litt usikker på mhz og timing)

GFX: Sapphire X1900XTX 512MB

HD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB

Case: LianLi PC7BSCANDV3

Planen er å klokke den CPU til 3ghz, tror ikke det skal by på stort problem men igjen er jeg litt usikker på rammen. Tror jeg leste et sted at de fleste 667mhz skal funke bra.

Det jeg lurer på er hvilken type strømforsyning jeg trenger ,eller rettere sagt hvor stor. Har sett på Hiper HPU-4S435, Silent 435W, 120mm vifte, 2xSATA, ATX, PCI-E, 20/24pin men er ikke helt sikker på om det er "nok" siden jeg GFX kortet vistnok trenger en del power og jeg skal klokke litt opp.

Man kan jo alltids si at jo større pris/mer watt jo bedre, men jeg vil ikke bruke mer på PSU en det som trengs. (Jeg er mao ikke interesert i en 1000W Mist til 40000NOK ;) )

Så, dersom ikke denn er god nok, har du noen tips? (fint om den hadde vært til salgs hos pcutstyr.no hvor jeg skal kjøpe de resterende delene)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nok på grensen til for lite strøm ja. Spesielt siden Hiper generelt sett yter mye lavere enn oppgitt spesifikkasjonsmessig.

Ville gått for en PSU mellom 500 og 600 Watt for det systemet der. Vil du ha en PSU med bra kvalitet anbefaler jeg Corsair 520Watt/620Watt - eventuelt en annen seasonic basert strømforsyning.

Lenke til kommentar
Det blir nok på grensen til for lite strøm ja. Spesielt siden Hiper generelt sett yter mye lavere enn oppgitt spesifikkasjonsmessig.

Ville gått for en PSU mellom 500 og 600 Watt for det systemet der. Vil du ha en PSU med bra kvalitet anbefaler jeg Corsair 520Watt/620Watt - eventuelt en annen seasonic basert strømforsyning.

7652196[/snapback]

Fint med kvalitet, men jeg syntest 1000,- er mye peng for en PSU. :(

Du har ikke noen forslag rundt 5-600 ?

Lenke til kommentar

MIST er veldig god ja, men egentlig til det oppsettet der, holder det med enhver 500 watter ;) 500 watt er mer enn nok for å drive det. Det eneste du bør bekymre deg for er at RAMen kan bli en flaskehals, ettersom for å få 3 Ghz, må du overklokke rammen minst fra 667 Mhz effektivt som den kjører på stock til 750 Mhz. Mulig den klarer det fint, men det kan også hende at den ikke vil overklokke i det hele tatt. GÅ heller for litt dyrere RAM, som kjører på 800 Mhz (PC6400)

Lenke til kommentar

hva betaler du for det skjermkortet?

du får x1950xt til 2000kr som yter nøaktig likt, tomshardware.com

jeg går god for at den hiper 430 støtter x1900xtx uten problem

http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4s435.html

2x16A

Rated Wattage 435 Watts

Peak Load 480 Watts

+5V 2A - 30A

+12V 1 2A - 16A

+12V 2 2A - 16A

-12V 0A - 0.8A

+5VSB 0A - 2.5A

+3.3V 1A - 28A

+12V 1 & +12V 2 <300W

+3.3V & +5V <150W

+3.3V,+5V & +12V <413W

som du ser 300watt output på 12v1 og 12v2

skjermkortet 1900xtx versjonen bruker 121 watt.

hd og optiske drev, vifter bruker også av samme rails, i små mengder. det er plenty til dette oppsettet.

cpu 55watt, noen få watter til her

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...